1.9

Line Of Fire: The Morris Dees Story

Fem militanta rasister kapar en lastbil med miljoner dollar för att finansiera deras terrordåd mot svarta. Hela landet får nu stöd för att kunna utöva sina verksamheter mot ickevita. Den ende som egentligen vågar stå emot dem är advokaten Morris, som tar upp kampen mot dessa grupper, vilket leder till att hela hans familj utsätts för fara. Han ser då bara en utväg, att ställa hela KKK inför rätta.

Originaltitel Line Of Fire: The Morris Dees Story
Alternativ titel Blind Hate
Regissör John Korty
Genre Drama, 90-tal
Skådespelare Corbin Bernsen, Jenny Lewis, Sandy Bull, John M Jackson, Angela Bassett, James Staley, Casey Biggs, Harold Sylvester, James Parks, Ann Weldon, Hal Havins, David Gale, Marni Andrews
Filmnummer 20753

2007-01-14
Ett okänt drama från 1991 om högerextremister på framfart i Amerika. Ett starkt och kontroversiellt ämne, men filmen är så ytlig att den går på stark överdrift. Det här är lågbudget och riktigt dåligt sådant. Regin är usel. Filmens enda behållning är skådespelarnas insatser som ändå är godkända. Övertygar inte det minsta, känns mer som ett skolprojekt utfört av pionjärer i filmbranschen.