2.5

Left Bank

Marie är en ung idrottare som efter en knäskada flyttar in hos sin nya pojkvän. Hennes nya hem ligger i ett av Antwerpens ytterområden. Efter ha bott i lägenheten ett tag får Marie veta att den förra lägenhetsinnehavaren har försvunnit. Detta gör henne nyfiken att ta reda på mer om vad som hänt den förra hyresgästen.

Originaltitel Linkeroever
Alternativ titel Nightmare on Left Bank
Regissör Pieter van Hees
Manus Pieter van Hees, Dimitri Karaktsanis, Christophe Dirickx
Genre Drama, Thriller, Skräck, Mysterium, 2000-tal
Skådespelare Eline Kuppens, Matthias Schoenaerts, Sien Eggers, Tom Dewispelaere, Marilou Mermans, Frank Vercruyssen, Manou Kersting, Raymond Haesaerts, Ryszard Turbiasz, Darya Gantura, Ruth Becquart, Sara De Bosschere, Siska Bouwen, Alain Pierre, Robbie Cleiren

Dele
2017-12-22
Här finns förutsättningar, men tyvärr försöker man lite för mycket, och trasslar till det med både story och logik. Synd att man inte lågmält byggde vidare på karaktärer och den stämning som fanns med en bit in.
2015-10-10
Underlig film minst sagt, men visst fanns det vibbar av både the Ring och Dark Waters här. Fin potential från start och småruggigt, men vetefan vad vad som hände mot slutet.
TheHorrorfan
2014-12-21
Jisses vad seg. Drama/mysterium ska det här klassas som. Finns knappt inga skräck inslag överhuvudtaget.
Engravadlax
2014-06-19
Börjar som hyfsat drama, men mystiken tätnar inte så mycket som att det bara flummar ur.
schramm
2013-04-13
Fin uppbyggnad, men slutet blir en Belgisk kallopps av dumheter och man känner sig lite lurad på skräcken i skräckfilmen. Däremot är det mycket knulla så jag antar att det går jämnt upp. Eller inte. Kunde ha blivit så mycket bättre!
Dobegirl
2012-10-08
Tyckte den var seeeg och rätt menlös. Väntade hela tiden på ett svar som senare visade sig vara ner meningslöst....
jasmin357
2011-09-07
slutet var för spaceat,annars var den väldigt speciell på ett bra sätt
Totenkopf
2011-09-04
Är inte en skräckfilm som man luras att tro, mer en thriller med lite mystik, tyvärr var den på tok för seg.
GrandMaster_E
2011-09-03
Lite spänning, mycket nacket, mycket konstigt och mycket tråkigt.
Ondskapt
2011-09-02
Filmen vill väldigt mycket, men når aldrig fram riktigt. Finns en del antydningar på något som skulle kunna blivit mycket bra, men det tar man aldrig tillvara på, och värst otäckt blir det aldrig; snarare konstigt.