3.6

The Intruder

En man med hjärtproblem lämnar sitt hem i Schweiz för att leta efter sin son.

Originaltitel L'Intrus
Regissör Claire Denis
Manus Claire Denis, Jean-Pol Fargeau
Genre 2000-tal, Drama
Skådespelare Grégoire Colin, Béatrice Dalle, Alex Descas, Michel Subor, Jekaterina Golubeva, Lolita Chammah, Bambou, Henri Tetainanuarii, Jean-Marc Teriipaia, Anna Tetuaveroa, Florence Loiret Caille, Kim Dong-ho, Edwin Alin

solon
2014-07-21
Vilket fullkomligt VIDUNDER till allegori.
skitbad
2011-11-04
Tillsammans med Mouchette de filmer som vunnit absolut mest på omtitt, från att vara en ruskigt bra film en bit utanför exempelvis topp hundra-listor o,s,v, utvecklades den till en de personliga favoriterna.
Tonti
2010-09-09
En fantastisk teknisk bedrift som vanligt och för det mesta en intressant och vacker film men jag uppskattar inte riktigt det uppbrutna och omkastade berättandet som alltid ska existera i Denis filmer. Det var också jobbigt att försöka pussla ihop alla delar och sen inse att det inte gick. ang.
KimEkberg
2010-09-08
nej. det är verkligen en hjärtesorg varje gång människor får chansen att se filmer. de hör hemma i arkiven. nu har jag missförstått denna totalt, och lär åsamka samhället stor skada. filmen var trivsam att kolla på, men gav mig i ärlighetens namn inte så mycket. huvudgubben var ganska trist och osympatisk även om det var meningen. men jag vill gärna ha mer sammanhang, även om det såklart var vackert.
goeran
2010-07-19
Förvisso en film med många tolkningsmöjligheter (som självklart är värd att se) men jag är nog inte lika begeistrad som föregående kommentator; för jag tycker inte att filmen engagerar eller griper tag i mig på det sätt som jag hade förväntat.
HerrArne
2009-08-15
En fascinerande film med många tolkningsmöjligheter.