1.4

Lithivm

Hanna är nybliven praktikant på en dagstidning och börjar genast jaga efter bra scoop. Mitt i jakten börjar hon gräva i ett fall med försvunna kvinnor, och efterforskningarna för henne i klorna på en seriemördare.

Originaltitel Lithivm
Alternativ titel Lithium
Regissör David Flamholc
Manus David Flamholc
Genre Thriller, 90-tal
Skådespelare Agnieszka Koson, Fredrik Dolk, Johan Widerberg, Marika Lagercrantz, Björn Granath, Yvonne Lombard, Lina Perned, Göran Forsmark, Pierre Boutrous, Ola Wahlström, Måns Westfelt, Kent-Arne Dahlgren, Simon Paulsson, Christer Holmgren, Annika Kofoed, Barbro 'Babben' Larsson, Peter Edding, Nicke Lundblad, Johan Kekonius, Jannike Grut
Filmnummer 1991

Galivan
2016-12-13
Har nog bara sett halva, men den var närapå huvudvärksframkallande. Nog Inspirerat av Riket med sin skruvade dogmastil och känsla av "alternativ" realism och tillåtande av jump cuts. Men här funkar det inte, väldigt jobbig stil, och scener som inte leder nånstans...en riktig utmaning.
2016-10-15
Har inte sett den sen slutet av 90-talet men minns den fortfarande, en del scener minns jag väldigt tydligt dessutom. Då tyckte jag den var väldigt bra och spännande och jag skulle gärna vilja se om den.
Martin_Sj
2012-12-13
Jävligt intressant film. Han fick t o m pris för den i Hollywood.
Xenox
2012-07-04
Ingen bra film. Skådespelarna är usla, dialogerna känns jävligt korkade och filmen är väldigt dåligt filmad.

2011-09-24
Skådespel någon?
FabianBom
2009-04-20
skum thriller med tunt manus och dålig kvinnlig huvudroll och widerberg e patetisk dålig i filmen, skyller på manuset....Dolk spela dock bra
Harfantasi
2007-03-31
Jo , det var några år jag såg den men jag minns i fall att ja tyckte den va sjuk .
HellCop
2007-03-26
Detta måste vara bland det sämsta (om inte DET sämsta) jag någonsin sett, tyvärr, Jag gillade "807" men detta var under all kritik!
Midkiff
2006-03-18
haha.
djonipony
2006-02-16
sjukt tråkig. dåliga insatser, jobbigt foto o klippning. otroliga repliker o beteenden. aslång!