2.8

Little Fish

I fyra år har Tracy hållit sig drogfri. Men vägen dit har varit lång och svår. Hennes ekonomi är körd i botten och banken säger kategoriskt nej till lån. Saker blir inte lättare när hennes ex-pojkvän dyker upp...

Originaltitel Little Fish
Regissör Rowan Woods
Manus Jacqueline Perske
Genre Drama, Romantik, Kriminalare, Thriller, 2000-tal
Skådespelare Cate Blanchett, Dustin Nguyen, Sam Neill, Hugo Weaving, Martin Henderson, Noni Hazlehurst, Joel Tobeck, Lisa McCune, Susie Porter, Nina Liu, Linda Cropper, Daniella Farinacci, Ferdinand Hoang, Ahn Do, Jason Chong

sawa
2018-08-20
Efter 40 minuter stängde jag av, ingen story som gick att följa, inga karaktärer som verkade intresserade. Bottennapp.
produr
2015-06-23
Njä ganska tråkig film faktiskt .Av Cate Blanchetts 5 fyror och en femma som jag tycker hittills så hamnar denna långt bak .Den här filmen är en helt annan typ av film än dom men ändå jag har sett många filmer av samma typ som denna som är mer intressanta. En medeltvåa helt enkelt
JimCarrey
2013-02-13
Spännande och rolig, självklar trea
2010-04-09
Jag tycker filmen känns allt annat än hafsig. Den känns väldigt genomtänkt och det är skönt att få saker och ting presenterade på ett lite annorlunda sätt. Händelseförlopp och dramaturgi känns också lite fräsch och egen, det är inget rakt och enkelt formulär 1A förlopp som följs. Men även om det är många starka och välspelade karaktärer så är det aldrig något jag känner att jag relaterar till eller bryr mig om. Det är aldrig direkt spännande eller berörande. Cate Blanchett är det enda som lyckas få med mig ordentligt och det är enbart i egna sekvenser, som helhet känner jag aldrig för hennes karaktär. Det är ändå en ganska stark trea som film, jag gillar den, jag gillar hur man presenteras för karaktärerna och deras relationer. Men, fyran är oändligt långt borta. Men, bra.
KillerPutte
2009-08-12
(rek.4) Efter att ha sett en hel radda med underbara filmer blev detta ett nästintill platt fall. Cate Blanchett är trist i huvudrollen och får mig inte alls engagerad i filmen, som känns alldeles för haffsig gjord och där jag saknar tydliga relationer och bättre sammanhängande förklaringar till filmens handling. Historien är platt och det har gjorts så många, många bättre filmer inom denna totalt urvattnade genre att "Little Fish" enbart blir pinsamt tråkig. Hugo Weaving skall dock ha en eloge till sitt agerande. Besvikelse.
emeliee
2009-06-17
There´s no pop... Men Cate Blanchett är strålande för det.
Switch
2007-10-31
Gripande och mkt välspelad!
Zipper
2007-09-08
Cate Blanchett funkar lika väl i en lågmäld film som i en stor Hollywoodproduktion, det bevisar hon här. Alla är faktiskt bra i sina roller, men tyvärr är filmen mer tråkig än gripande.
marybell
2007-06-10