1.7

Little Italy

Ett ungt par i New Yorks italienska kvarter navigerar sig igenom en blossande romans samtidigt som deras familjer engagerar sig i en fejd mellan deras konkurrerande pizzerior.

Originaltitel Little Italy
Regissör Donald Petrie
Manus Steve Galluccio, Vinay Virmani
Genre Komedi, Romantik, 2010-tal
Skådespelare Hayden Christensen, Emma Roberts, Danny Aiello, Andrea Martin, Adam Ferrara, Gary Basaraba, Alyssa Milano, Linda Kash, Vas Saranga, Amrit Kaur, Jane Seymour, Andrew Phung, Ava Preston, Nicky Cappella, Cristina Rosato, Anjelica Scannura, Richard Zeppieri

peu-depeu
2020-11-07
Ett manus som taget från 1991. Antar att fokus ska ligga på kärlek och hyllande av "andra kulturer", men alla skämt bygger på stereotyper, rasism, sexism (sexuella övergrepp är tydligen roligt), kroppsförakt och allmänt nämnande av bajs och sex. Larvigt, gammalt och pinsamt.
HerrNenne
2020-10-15
Nåja, den lyckades ju göra mig hungrig iaf.
idaho1981
2020-10-07
Nej man vad är det här. Utslitet manus som man satt i Lilla Italien i Kanada, två skådisar som båda ska vara runt 25 varav den ena är 27 och den andra 37. En slag italiensk brytning som kommer och går. Svårt att göra det sämre än så här.
Catwalker
2018-11-16
Ja, det känns inte riktigt som en film, utan en musikal man ser live på Broadway. Lite teatralt sådär, överspelat (av Hayden och släkten framförallt), lite hopkok av något amatörmanus. Sedan som någon sade ska de båda föreställa att vara runt 25, lite ungdomliga, nä, och varken Roberts eller Christensen känns som ens kvartsitalienare.. han känns dock mestadels som en tölp, ingen vidare kemi mellan dem heller.
Paramis
2018-11-12
En lagom pinsam kopia på tiotalet andra bra filmer. Undvik!
2018-10-09
Det känns som att det finns en småcharmig film begravt här någonstans men den kommer inte fram.
ulpe01
2018-09-21
Det är rätt mycket man behöver ha överseende med för att det här ska funka. Bara en sån sak som att Hayden och Emma skulle vara typ jämnåriga... Storyn känns hämtad direkt ur en Hallmark-rulle, men det är i all fall ingen som klagar över hur irriterande sand är... Är lite småcharmig här och där så klarar sig undan bottenbetyg.