Little Shop of Horrors

Seymor jobbar i en blomsteraffär. I Chinatown hittar han en underlig växt. Den har den lilla egenheten att den äter människor.

Originaltitel Little Shop of Horrors
Regissör Frank Oz
Manus Howard Ashman
Genre Komedi, Romantik, Musikal, Skräck, Science Fiction, 80-tal
Skådespelare James Belushi, Rick Moranis, Vincent Gardenia, Ellen Greene, Steve Martin, John Candy, Bill Murray, Christopher Guest, Tichina Arnold, Tisha Campbell-Martin, Michelle Weeks, Levi Stubbs (röst)

2023-09-18
Haha, kult film, men den är faktiskt inte så bra...
Sheepy
2023-03-05
Charmig, stjärnspäckad och underhållande med enormt imponerande visuella effekter för sin tid. Hade inte läst på om persongalleriet så var överraskad att se både Steve Martin, Bill Murray och John Candy göra gästroller.
Raimo_1985
2018-10-21
Rolig! Visste inte alls vad jag skulle tycka. Hittade tillslut fram till den genom Steve Martins "gästframträdande". Vadå gäst? Han är ju med ganska mycket. Kanske ovanligt lite för att vara Steve Martin, men ändå.
gjoob
2016-08-13
En kaskad av spyfärdigheter som aldrig verkar ta slut. Och Steve Martin och Bill Murray är skittråkiga.
Lotso
2014-07-07
I sin helhet en skön och bisarr musikal med ett par bra låtar. Steve Martin och Audrey II är det bästa med filmen, men även huvudpersonerna samt biroller ifrån John Candy och Bill Murray är ihågkomna och minnesvärda. Det är svårt att recensera och beskriva denna filmen mer än att se den för dig själv och bedöm på egen hand!
Dutch
2013-10-14
Lite för många musikalnummer men är ändå en bra och mysig 80talare och Steve Martin och framförallt Bill Murray är fantastiska.

2013-10-08
Lite rolig men långtråkig och dålig musikal och ändå en korkad film.
kanemura
2013-09-29
Fy fan, men jag borde ju inte se den eftersom jag inte klarar av musikaler. "Feed me Seymore" är svängig dock.
Mortiis
2013-05-01
Bättre än väntat ändå - riktigt bra musik och många stabila skådespelarinsatser från bl.a. Rick Moranis, Bill Murray och Steve Martin. Svårt att jämföra med filmen från 1960 som jag också gillade. Kanske är denna ändå snäppet vassare
Ima_Tree
2013-02-17
Mycket klassiskt folk här, men jag haaar så svårt för musikaler.