2.7

Live by Night

I 1920-talets Boston har poliskaptenssonen Joe Coughlin gått emot sin mäktiga far och valt en gangsterkarriär. Tack vare alkoholförbudet finns stora pengar att tjäna för de som visar framfötterna på den svarta marknaden, men det är också en farlig marknad där unga män hotas av såväl fängelse som en tidig död. När en möjlighet till en framskjuten position inom den italienska maffian öppnar upp sig i Florida flytter Joe söderut och tvingas snabbt att handskas med såväl konkurrenter som Ku Klux Klan.

Originaltitel Live by Night
Regissör Ben Affleck
Manus Ben Affleck
Genre Drama, Kriminalare, 2010-tal
Skådespelare Ben Affleck, Chris Messina, Remo Girone, Robert Glenister, Brendan Gleeson, Sienna Miller, Zoe Saldana, Elle Fanning, Chris Cooper, Matthew Maher, Titus Welliver, Max Casella, Miguel, JD Evermore, Clark Gregg, Anthony Michael Hall, Christian Clemenson

darkmist82
2023-09-15
Många ser denna film som Affleck svagaste som regissör. Oavsett vilket så gillade jag den här filmen. Ben gör ett bra arbete som regissör och skådespelarna spelar väl i filmen. Handlingen har många spännande ögonblick, kanske kan bli lite seg på sina ställen men man följer med ända till uppgörelsen. Bra musik och snyggt foto. Kanske inte den mest givande av gangsterfilmer men helt klart värt att se.
Ghostface
2020-08-16
Ben Affleck är definitivt mer kompetent som regissör än skådespelare och det märks här. Hantverket är stabilt men inte lika personligt och intensivt här utan känns mer som en beställning.
Rele
2019-07-15
En våldsam gangsterfilm. Ben Affleck och flera andra skådespelare spelade utmärkt genom hela filmen. Affleck är kunnig regissör, men manuset höll inte samma höga nivå. Jag ger en stark trea.
Teodor
2019-03-15
Helt ok, gillar Affleck. Kanske lite lågt tempo.
2018-09-30
Satans ointressant då inte Affleck övertygar som gangster boss. + för läckra exotiska miljöer i detta s,k gangster drama.
Jamesa
2018-04-03
Bra.
sawa
2018-03-06
Klart se-bar, men inga överraskningar.
2018-01-15
Tillbakalutad, men väldigt snygg gangsterstory. Inget man inte sett förut, men ändå välgjord.
ninjataxen
2018-01-06
Känns som att man svek den litterära förlagan.
HerrNenne
2017-12-22
Helt ointressant i början, växer i lite i sig själv, men överlag en ganska platt upplevelse.