3.5

Livet från den ljusa sidan

En romantisk komedi om den osannolika förbindelsen mellan tre helt olika New York-bor: En snabbkäftad romanförfattare med fobier, en servitris som även är ensamstående mor och en homosexuell konstnär. Och... ja visst, det finns en fjärde komplicerad personlighet också. En hund som ordnar kontakten mellan dem...

Originaltitel As Good As It Gets
Regissör James L Brooks
Manus Mark Andrus, James L Brooks
Genre Drama, Komedi, Romantik, 90-tal
Skådespelare Jack Nicholson, Helen Hunt, Cuba Gooding Jr, Skeet Ulrich, Greg Kinnear, Shirley Knight, Yeardley Smith, Lupe Ontiveros, Brian Doyle-Murray, Harold Ramis, Julie Benz, Matt Malloy

Skapad 2019-12-18 av Thiilda
I \"Livet från den ljusa sidan\" så ger James L. Brooks oss en rolig och romantisk historia om en osannolik förbindelse mellan tre helt olika New york-bor och det är genom en fjärde person som do...   Läs mer »

Zok
2019-08-14
Tyvärr aldeles för lång för sitt eget bästa. Att det finns bra delar i filmen är inget snack, även med bra insatser. Den startar bra, men tappar ju mer tider går. Slutet var inget som jag fastnade för.
karlmats
2019-06-13
Även om jag inte sett den förrän nu så känns det lite som en modern 90-talsklassiker. Nicholson går all in på att spela en riktig skitgubbe men han håller ändå sin OCD under kontroll och även om man mestadels stör sig på honom så finns det ju nåt mått av sympati för honom också, och visst kan han vara rolig när han skäller ut folk. Hunt gör en bra insats, varm och härlig och hennes karaktär är det ju också synd om. Det kan man väl säga om Kinnear också även om jag inte vet om han gör en så bra insats som skådis egentligen, men karaktären ger en bra balans i den treenighet som huvudskådisarna skapar. Det är ett bra manus helt enkelt och jag trivs i den här filmen. Slutet hade jag kunnat klarat mig undan dock, men det är väl en petitess i sammanhanget. Det blir en 3a, men mer än så är aldrig aktuellt.
dudson
2019-03-03
Denna film pärla kommer jag ihåg som en lysande livsbejakande komedi med glimten i ögat. Jacky Boy kan verkligen göra alla slags roller med hedern i behåll!!
päronanton
2018-05-11
Lysande skådespeleri!
RustyFilm
2016-12-05
Mycket charmig, intelligent och värmande komedi. Genomgående bra skådespeleri med Helen Hunt och Jack Nicholson på topp. Suveränt bra manus och regi av James L. Brooks. Cool vovve. Mysrolig. Njut.
lumberdajack
2016-12-03
Väldigt välgjord film. Riktigt bra huvudrollsinnehavare. Man blir verkligen engagerad i storyn. Det känns äkta! Det är tyvärr inte så vanligt att det gör det.
larsen1976
2016-09-29
Riktigt bra och rörande film, och Nicholson är väl värd han fick för rollen som den cyniske figuren han spelar.

2016-08-17
Stundtals bra men ofta ganska platt och ointressant. Nicholson och Hunt gör det dock bra och lyfter filmen till en helt okej filmupplevelse. Stark tvåa.
2016-07-25
Jack Nicholson gör en av sina bästa roller i denna film, som han även fick en välförtjänt Oscar för! Helen Hunt och Greg Kinnear presterar också väldigt bra. Det var även kul att få se Julie Benz (Rita i "Dexter") i en av filmens roligaste scener.
alexafshar
2016-02-27
Sunken25, samma här! ;) :)