2.2

Livet i 8 bitar

Livet i 8 bitar är berättelsen om J (25år) som mest av allt vill vinna VM i Nintendo. Det är också berättelsen om J:s judiska familj och hans ickejudiska flickvän som alla tycker att J borde stänga av tv-spelet och skaffa sig ett liv, dvs. utbildning och ett välbetalt jobb. En eftermiddag när J som vanligt har förlorat sig i TV-spelets värld, trots att han egentligen skulle plugga för en resttenta, kommer hans flickvän Lina på honom. Lina är ordentligt trött på J:s spelande. De två slår vad. Om J vinner världsmästerskapet i Nintendo skall Lina aldrig mer klaga på hans TV-spelande - och om han förlorar så får han aldrig mer röra ett TV-spel.

Originaltitel Livet i 8 bitar
Regissör Jonathan Metzger
Manus Jonathan Metzger, Jonas Raber
Genre Komedi, 2000-tal
Skådespelare Sunil Munshi, Kjell Bergqvist, Jan Malmsjö, Bojan Westin, Jessica Zandén, Eva Dahlman, Malin Morgan, Rebecka Teper, Sid Rence, Kevin Qrunell, Kailey Litherland, Nils Moritz, Björn Granath, Tomas Norström, Staffan Westerberg, David Batra

Skapad 2019-12-03 av Loomis
Två stycken svenska debutregissörer och en film som det satsat mycket tid och pengar på och som verkade vara en schysst och originell idé. Lägg sedan till skådespelare som Kjell Bergqvist, Jan M...   Läs mer »

Skapad 2019-11-05 av
Jag köper ett gammalt tv-spel från 1980-talet, är jag ensam om att spela det? Knappast. Livet i 8 bitar är berättelsen om J (25år) som mest av allt vill vinna VM i Nintendo. Det är också ber...   Läs mer »

DOKAN
2018-05-31
kul Kjelle Berka och Janne Malmsjö i god form säger man inte nej till och killen i huvudrollen är klart sympatisk. Plus Staffan "vilse i p-kakan" Westerberg som shrink!
2016-11-12
En av de bättre svenska filmerna som gjordes under 00-talet. Svag 4:a.
Kalkonhönan
2015-05-21
Kul med en svensk film där Nintendo och Bergsala var relevanta fortfarande.
TheHorrorfan
2014-07-03
Ganska okej för att vara svensk, men gillar inte hur den slutade. Svag 3a.
Blondi
2014-05-15
Den fantastiska, oresonliga farfarn gör den här filmen till en 3. Underhållande helt klart.
Korben_Dallas
2014-01-11
kul med alla klassiska spel, kan inte fatta att han dog i Zelda emot Ganndorf dock - vet, manus krävde det, bara de att jag aldrig sätt de hända i verkligheten.
LTT86
2013-12-02
Jag är glad att Sverige gör en film som handlar tv-spel eftersom jag är sjuk galen i det. Men man hade så lite fokus på tv-spel. Det handlade mer om huvudpersonens förhållande med sin familj och hans problem om att vad som är i spel världen och vad som är på riktig. Jag erkänner att jag hade en lika dant problem som han hade..... MEN JAG VAR ETT BARN DÅ!! HAN ÄR JU EN VUXEN MAN!!! OCH HUR FAN LYCKAS HAN FÅ EN SÅN SNYGG FLICKVÄN NÄR HAN HAR SPEL I HUVUDEN ISTÄLLET FÖR HENNES KROPP!!?
robinharrysson
2013-07-02
Konstig, underlig, underhållande och sevärd!
Gigi1943
2013-02-24
Tack vare Jan Malmsjö (han var suverän) får den en tvåa, annars skulle den fått en svag etta! I Aftonbladets TVtidning hette filmen Livet i 4 bitar!
Xenox
2012-07-20
Jag minns den inte så jättebra, men jag kommer ihåg att den var ganska dålig.