Livet i Finnskogarna

Finnpojken Heikki lever som jägare i de milsvida skogarna och som sådan illa sedd av slättlandets bönder. Ett bråk under en skinnmarknad gör honom fredlös och som hämnd beslutar han sig för att förföra deras kvinnor, en uppgift som den vackre Heikki klarar med glans.

Originaltitel Livet i Finnskogarna
Alternativ titel Life in the Finn Woods
Regissör Ivar Johansson
Manus Ivar Johansson, Rune Waldekranz
Genre 40-tal, Romantik, Drama
Skådespelare Kenne Fant, Karl Jularbo, Naima Wifstrand, Barbro Ribbing, Bengt Logardt, Mirjami Kuosmanen, Sigbrit Molin, John Elfström, Eric Laurent, Henning Ohlsson, Torgny Anderberg, Eivor Landström, Nine-Christine Jönsson, Carl Reinholdz, Nils Hultgren

NtoNW
2012-01-23
En enkel och moraliserande historia utan engagerade skådespelarinsatser. Känns kanske inte helt med sanningen överensstämmande om finnmarkerna. Och vad katten hade Calle Jularbo i filmen att göra?
yrkeschaufföre
2011-09-03
Jag tyckte att den var ganska spännande i slutet, det räcker för en trea.
kennert
2011-08-28
Ganska tråkig.

2011-08-23
Huga, horribelt.
jenz
2005-07-05
Präktigt och moraliserande så det förslår, men hyfsat underhållande ändå (även om det ibland känns oavsiktligt, som när de slåss... hihi). En petitess, men om Kenne Fant, killen som spelade Heikki, har ens en finsk gen i sig skulle jag bli mycket förvånad så dålig som hans "finlandssvenska" var.