2.9

Livets hårda skola

De kom för att lära sig lite om livet, men vad de lärde sig var att överleva. På Columbus University finns alla slags människor representerade bland eleverna: olika raser, olika sexuella läggningar och olika sorters religioner. Här gror också rasism, könsdiskriminering, missbruk och identitetsproblem.

Originaltitel Higher Learning
Regissör John Singleton
Manus John Singleton
Genre Drama, Romantik, 90-tal
Skådespelare Ice Cube, Laurence Fishburne, Omar Epps, Michael Rapaport, Tyra Banks, Jennifer Connelly, Kristy Swanson, Busta Rhymes, Kari Wuhrer, Regina King, Cole Hauser, Bridgette Wilson, Adam Goldberg, Jay R Ferguson, Andrew Bryniarski, Trevor St John

Abigor
2021-05-10
Bra då det begav sig.
setterwall
2020-01-31
Spretig...
2016-10-23
Har inte sett den på ungefär 13 år nu men då tyckte jag den var väldigt bra.
LacombeLucien
2016-03-12
Nej.
Fläskkäft
2016-02-05
Med lite finess och ett smart manus kan man åstadkomma mycket om man nu har så mycket att säga som John Singleton har. Tyvärr väljer han att vara alltför övertydlig och det blir aningen tröttsamt till slut. Filmen saknar något, tyngd, en fet smäll i trynet så att man engagerar sig. Higher learning känns mer som ett mycket utdraget avsnitt av någon tv-serie som va aktuell för 20 år sedan. Skådespelarna gör sitt utan att utmärka sig speciellt mycket. Fishburne är åtminstone en cool snubbe jag gillar. Det mynnar ut i en ganska förutsägbar upplösning.
menschenfeind
2013-11-30
Liberal smörja.
thebully
2013-04-09
drömmen om att USA ska gå i konkurs
Makta
2012-12-09
Filmen var ok men inte så mycket mer. Den enda personen i filmen man gillade var Fishburne.
Juu_W
2010-10-19
Känns som att den hade en bra start men sen händer något och man genomlider resten av filmen... Som vägrar ta slut!
XenoMorph
2010-03-02
Börjar lite trevande och är stundtals ok, men mot slutet spårar allting ut och sen vägrar filmen ta slut på ett bra tag.