1.8

Living & Dying

Tre rånare och några cafébesökare blir gisslan av två mördare och måste hjälpa andra gisslan och stoppa mördarna innan dom dödar alla.

Originaltitel Living and Dying
Regissör Jon Keeyes
Manus Jon Keeyes
Genre 2000-tal, Action, Kriminalare, Thriller
Skådespelare Michael Madsen, Edward Furlong, Arnold Vosloo, Bai Ling, Jordana Spiro, Yelda Reynaud, Brandy Little, Hayden Tweedie, Curtis Wayne, Trent Haaga, Libby Villari, Deniz Akkaya, Monica Barladeanu, Matthew Posey, Tamer Karadagli

menschenfeind
2016-04-17
Hela filmen är dum, men hur actionscenerna spelas ut är nog det dummaste. En så'n där film som nästan helt drivs framåt av karaktärernas obegripliga idioti.
StureStenhög
2013-10-01
Bra underhållning, men oj så dumt allt är. Manusförfattaren verkar ha slängt ut allt vad logik heter genom fönstret och bara kört. Det finns gott om sidohistorier, och olika vändningar i dessa, som gör att man hela tiden hålls engagerad som tittare, men det är inte mycket som går ihop, och de flesta karaktärer agerar helt utan logik. Småskön cast dock, Michael Madsen är väldigt underhållande även med hans mått mätt, det är alltid en fröjd att se honom få fritt utrymme att bara gå in göra sin grej på det här sättet. Hade han fått lite mer kameratid så hade nog betyget hoppat upp ett snäpp. Nu känner jag mig kluven just eftersom underhållningsvärdet är så pass högt, men jag kan inte riktigt belöna det här fuskbygget till manus med en trea, så det blir en stark tvåa
Dadpat
2011-08-11
Ja jädrar vad dålig Madsen är här! Hackar fram sina repliker och fipplar tvångsmässigt med cowboyhatten... Det verkar som om han tappat greppet fullständigt.
Blink182
2010-04-07
Kasst skådespel och ganska så ointressan film. Har dock vissa sekvenser som är rätt bra gjorda. Nära ettan
jonbo
2008-07-20
Skräprulle med Michael Madsen i högform av uselhet. Arnold Vosloo lyckas dock generera ett visst intresse.
xyuppiex
2007-07-06
Åh herregud sån misär.
Lukinx
2007-07-02
Madsen är urusel i den här :D
Krippa
2007-06-25
Så dålig va den ju inte! :)

2007-06-25
Skräp!