2.2

Lizzie Borden Took an Ax

Den sanna historien om Lizzie Borden, en ung kvinna som frikändes för morden på hennes far och styvmor, 1892. Händelsen har kallats historiens märkligaste fall och gett upphov till åtskilliga spekulationer genom årens lopp.

Originaltitel Lizzie Borden Took an Ax
Regissör Nick Gomez (I)
Manus Stephen Kay
Genre Drama, Kriminalare, Thriller, Mysterium, 2010-tal
Skådespelare Christina Ricci, Clea DuVall, Gregg Henry, Stephen McHattie, Shawn Doyle, Sara Botsford, Hannah Emily Anderson, Andrea Runge, Billy Campbell, Brett Donahue, Jeremy Akerman, John Dunsworth, Gary Levert, John Maclaren, Andrew Gillies, Glenn Lefchak

Skapad 2020-07-05 av Stygga-Vargen
Det finns gott om kriminalfall som jag finner högst intressanta av diverse anledningar, allt från historiska fall till mer samtida företeelser. Första gången jag hörde talas om Lizzie Borden var...   Läs mer »

2020-07-04
Stör mig lite på att det spelas modern rockmusik i en film som utspelar sig under slutet av 1800-talet men annars är filmen riktigt bra. Christina Ricci och Clea DuVall gör väldigt bra ifrån sig.
NoWireHangers
2016-02-16
Välspelat men något ojämnt. Svag trea.

2015-11-21
Väldigt slätstruken och intetsägande film. Ingenting är i närheten av att vara bra. 2/10
LuxLisbon2
2015-10-27
Roligt med sann historia! Och Christina Ricci!
fridenpaden
2015-03-08
Både Ricci och Greg Henry är bra i sina roller men berättelsen flyter inte och man klipper hela tiden i scenerna för att visa "möjliga" mordscenarier. Filmskaparna litar inte heller på tittaren och förtydligar intentioner genom att spela upp tidigare delar av filmen som om vi inte har minneskapacitet att minnas vad som hänt en timme tidigare. Typisk tv-film.
Zipper
2015-01-25
Ganska inkompetent utfört.
TheHorrorfan
2014-11-14
Ungefär som jag förväntade. Inte rå kass, men knappast att man kan säga att den är bra.
Venatici
2014-07-23
Jag retade mig mycket på att man valt en petite Christina Ricci att spela den ganska robuste Lizzie Borden. Hon gör ett bra jobb med att vara creepy, men det var för långt ifrån utseendemässigt för att jag skulle känna mig nöjd.
Pari
2014-01-30
Helt ok, Christina Ricci är drottning denna genre! Stark 3!