2.8

Ljuva november

Nelson Moss och Sara Deever har ingenting gemensamt förutom att ha tillbringat en jobbig timme på en trafikskola i San Francisco. Hon är en bohemisk varelse som tar dagen som den kommer. Han en stressad arbetsnarkoman med ett hårt inrutat tidsschema. Trots ett kaotiskt första möte och trots deras olikheter dras dessa båda ytterligheter till varandra.

Originaltitel Sweet November
Regissör Pat O'Connor
Manus Kurt Voelker
Genre Drama, Komedi, Romantik, 2000-tal
Skådespelare Keanu Reeves, Charlize Theron, Jason Isaacs, Greg Germann, Liam Aiken, Robert Joy, Lauren Graham, Michael Rosenbaum, Frank Langella, Jason Kravits, Ray Baker

2020-07-05
Det här uppskattade jag verkligen inte alls, alldeles för kall, platt och vaselinsmörig utan riktigt känsla.
2016-10-01
Lite förutsägbar är den ju men i övrigt finns det inte mycket att klaga på.
Litsne
2013-11-08
Filmen var lite spretig med många trådar som skulle kunnat vara sina egna historier. Innan slutet var jag inne på en stark 3:a, men med det slutet blev det en 4:a.
Xenox
2012-07-30
Tråkigt drama.
ziferN
2011-07-03
Söt och förutsägbar, Charlize Theron är dock skådisen(som vanligt) som gör att filmen går att se på. En stor nackdel med filmen är att man vet hur den slutar efter 5-10min tid. Helt ok kvällsunderhållning helt enkelt, stabil 3.
Blink182
2010-08-24
Theron är riktigt bra i sin roll. Men det blir ändå bara en kärlekssmörja av allt i slutändan. Tråkigt på en film med så stor potential att bli något bra.
SmokingBianco
2010-03-29
Tror det är lite tabu över att använda Enya i filmer. Eller om man vill bevara en viss integritet så har man inte med Enya. Även om det gör vissa scener mer berörande än om det hade varit annan musik upplever man scenen ifråga som extremt sentimental.
jasmin357
2009-11-29
orealistisk.
Cammi23
2008-10-24
börjar svagt, slutar starkt.. En film som iaf berör mig.. En 4,8 i betyg från mig !!
ninna_90
2008-09-08