3.3

Local Hero - Byns hjälte

Den store oljemagnaten Felix har planer på att bygga ett raffinaderi i Skottland. I tron att hans anställde, MacIntyre, är skotte skickas han över för att köpa upp en strandremsa och lösa ut byborna. Men som så ofta är det någon som sätter käppar i hjulet.

Originaltitel Local Hero
Regissör Bill Forsyth
Manus Bill Forsyth
Genre Drama, Komedi, 80-tal
Skådespelare Burt Lancaster, Peter Riegert, Fulton Mackay, Denis Lawson, Norman Chancer, Peter Capaldi, Rikki Fulton, Alex Norton, Jenny Seagrove, Jennifer Black, Christopher Rozycki, Gyearbuor Asante

lundabo
2010-05-06
FANTASTISK MUSIK!
2010-04-04
Kul att ha sett men lämnar inget bestående avtryck och jag kommer nog aldrig att se den igen.
Fredrik83
2010-01-25
Feel good film men jag saknar något som jag inte riktigt kan sätta fingret på. Har iaf sett mycket bättre
puttegolgare
2009-12-29
En synnerligen mysig film med fantastiskt härlig musik
KAVRING
2009-12-27
Varför kalla det komedi?
Astrojacob
2009-12-25
En av 80-talets små pärlor. Varmt återseende ger fortfarande en stabil Fyra.
magnipor
2009-09-14
Klockren, lyssna bara på musiken
SoulSurvivor
2009-05-31
Visst har den brister, men en klockren fyra är det ju trots allt. Nuförtiden har det gått inflation i feelgoodfilmer och de känns mekaniska. Men den här är varm och spontan på ett sätt som inte känns alltför konstruerat. Man vill resa till miljön den utspelas i. Tycker alla bör se den här.
m0rten
2009-03-08
härligt feelgood film! briljant soundtrack!
kexy
2008-10-26