3.2

Loft

Fem vänner delar på en lägenhet dit de i hemlighet tar sina älskarinnor. En dag upptäcker en av dem en död kvinna i lägenheten. Är det en av vännerna som mördat henne, eller är det någon som försöker sätta dit dem?

Originaltitel Loft
Regissör Erik Van Looy
Manus Bart de Pauw
Genre Drama, Kriminalare, Romantik, Thriller, Mysterium, 2000-tal
Skådespelare Filip Peeters, Koen De Bouw, Matthias Schoenaerts, Bruno Vanden Broucke, Koen De Graeve, Veerle Baetens, Tine Reymer, An Miller, Charlotte Vandermeersch, Wine Dierickx, Maaike Cafmeyer, Marie Vinck, Jan Decleir

niin
2014-06-20
dialogen är fullstädigt patetisk. är det en fjortonåring som skrivit den?
Hypostas
2013-10-10
Strålande erotisk thriller.
Robkiller
2011-06-09
Intressant deckare, snyggt gjord, lite seg ibland, men att försöka lista ut vad det var som egentligen hände var rätt klurigt. Ibland blir det lite logiska luckor och saker berättas i lite konstig ordning, men överlag en rätt så bra film.
Lyndon
2010-08-26
Mycket av rutinmässig thriller med tillhörande twist. Men det är genomfört med stil och viss skärpa. Långt bättre än alla överreklamerade dussinthrillers vi matas med från Hollywood. 2½
erik.p
2009-11-03
Rätt ok ändå. Ganska spännande, ganska välspelat, lagom många vändningar...Inte det bästa man sett, men klart ok.
Tob_E
2009-10-24
Svag 4a. Läckert berättat, stilrent och överlag rätt spännande. Men i efterhand upplever jag den något slätstruken.
Pasi
2009-10-24
Många oväntade vändningar, som iblan kommer lite för snabbt. Dock kommer jag på mig själv med att vara märkvärt oengagerad ...
waxwing
2009-09-26
Först gillar jag den. Man märker att regissören vill involvera tittarna genom att vara tydligt med vad som har hänt och vilka våra huvudpersoner är. Berättartekniken är bra och man undviker det som många liknande filmer faller på: att tittaren känner sig lurad. Tyvärr känns den lite överspelad och allt faller inte riktigt på plats.