2.7

London After Midnight

Roger Balfour hittas död i sitt hem i London. Fem år senare anländer två konstiga figurer till bostaden. I samma veva försvinner Balfours kropp från hans grav. Denna vampyrfilm anses vara försvunnen, TCM har dock visat en fotoversion av filmen.

Originaltitel London After Midnight
Alternativ titel The Hypnotist
Regissör Tod Browning
Manus Tod Browning, Waldemar Young
Genre 20-tal, Drama, Skräck, Kortfilm
Skådespelare Lon Chaney, Marceline Day, Henry B Walthall, Percy Williams, Conrad Nagel, Polly Moran, Edna Tichenor

precineadd
2014-03-21
stillbilder och textrutor = 2/5
Astrojacob
2013-06-17
Såg 2002 års rekonstruktion. Riktigt bra men ovanlig upplevelse. Hade varit kul att se hela filmen. Ändå en svag Fyra. Chaney var Mästaren! FYRA.
pufred
2012-11-09
Vampyr-mord-mysterium-film från 1927En fotorekonstruktion med stillbilder till musik med intertiles. Hyfsad story, Lon Chaneys sminkning är bra, svårt att betygsätta.
martineden
2012-04-26
Såg en rekonstruktion med bilder från filmen, intertitlar och musik. Det var över förväntan och välgjort men det är tyvärr inte samma sak. Storyn är lite förvirrande och smått larvig. Chaney make-up för vampyren är dock riktigt skrämmande!! En av hans absolut bästa sminkningar. Annars. Sådär. 2.