2.3

London Has Fallen

När Storbritanniens premiärminister dör under mystiska omständigheter samlas världens ledare på hans begravning i London. Men den välbevakade händelsen visar sig vara en dödlig plan för att ta livet av dem alla. Bara tre personer kan stoppa planen: USA:s president, hans säkerhetschef, och en brittisk MI6-agent som inte litar på någon.

Originaltitel London Has Fallen
Alternativ titel Olympus Has Fallen 2
Regissör Babak Najafi
Manus Katrin Benedikt, Christian Gudegast, Creighton Rothenberger, Chad St John
Genre Action, Thriller, Kriminalare, Drama, 2010-tal
Skådespelare Gerard Butler, Aaron Eckhart, Morgan Freeman, Alon Aboutboul, Angela Bassett, Charlotte Riley, Radha Mitchell, Robert Forster, Melissa Leo, Jackie Earle Haley, Sean O'Bryan, Waleed Zuaiter, Mehdi Dehbi, Adel Bencherif, Colin Salmon, Patrick Kennedy

Commandante
2020-01-02
Det här kan vara bland det dummaste jag någonsin sett, till och med för sin genre.
Xeno
2019-10-24
Hell yeah! Man får precis det man förväntar sig. Och mer därtill
jezebel
2019-08-21
Hehehe fram med stora USA-flaggekudden för nu ska den kramas om ordentligt. Inget fel med den här filmen en kväll på 6:an men den är på det hela taget inte mycket att hänga i granen. Se Air Force One med Harrison Ford i stället om du inte sett den.
KyLLo
2018-12-20
White House Down och Olympus Has Fallen funkade åtminstone som underhållning för stunden. Den här gjorde det inte.
Ima_Tree
2018-11-18
Macho. Korkad. Pinsamt patriotisk. En fånig film helt enkelt. MEN...är man på det humöret så funkar det hyfsat.
Paramis
2018-05-16
Bättre än ettan. Jag gillade de långa oklippta scenerna i actionsekvenserna. Kommer de en uppföljare måntro ?
Starkbröl
2018-03-31
Stora delar av andra halvan känns som ett FPS-dataspel med bra grafik men tveksamt spelvärde. Ironiskt, eftersom vissa effekter håller lägre kvalitet än normaldataspelet. I vilket fall en mycket bättre film än en av konkurrenterna (White House Down) mycket tack vare Butlers välkalibrerade machismo och ett vassare manus.
dafreakish
2018-03-21
Sömnpillertråkigt med Butler som försöker prata amerikansk engelska och skjuta terrorister. Han lyckas med ett av målen. När man inte bryr sig om att världsledare dör utan istället enbart fokuserar på hårda amerikaner faller intresset snabbt. Tyvärr Najafi, det här var inget lyckat Hollywood-försök.
hsimpson
2018-03-05
Fantastiskt underhållande i all sin tafflighet och förutsägbarhet. Ta den inte på något som helst allvar, så blir det 99 trevliga minuter. Trean är stark.
Murvel48
2018-02-13
Det finns några svaga punkter men i huvudsak är det en formidabel actionfilm. Att den är förutsägbar är närmast en självklarhet och ingen avgörande nackdel,