2.5

Lone Wolf McQuade

J.J. McQuade är en Texas Ranger på jakt efter en vapensmugglare som haft ihjäl McQuades bäste vän och hans varg.

Originaltitel Lone Wolf McQuade
Regissör Steve Carver
Manus BJ Nelson
Genre Action, 80-tal
Skådespelare Chuck Norris, David Carradine, Barbara Carrera, Leon Isaac Kennedy, L Q Jones, Robert Beltran, Dana Kimmell, R G Armstrong, Daniel Frishman, Sharon Farrell, Jorge Cervera Jr, William Sanderson

haajen
2017-04-23
Omöjligt att ta på allvar, underbart töntigt men just därför väldigt underhållande.
Solidus
2017-04-17
Det här är en överraskande bra actionfilm med härlig western-känsla över sig. Chuck gör det han är bäst på, dvs sparka elaka män och visar upp sin håriga kropp David Carradine fungerar bra som elak motståndare och båda får en schysst fight-scen mot varandra. En enkel och kärleksfull underhållnings-action samt en sjuhelvetes reklamfilm för Texas Rangers. Du bråkar inte med en Ranger. Speciellt inte om han heter McQuade.
2015-01-07
Mycket är här bättre än någonsin, produktionsmässigt, i en Chuck Norris-film men jag tycker verkligen att martial arts inslagen i denna film osar alltför mycket Hollywood. I tidigare filmer har jag verkligen uppskattat en råhet och tekniskt utförd martial arts men här känns det som martial arts a la Hollywood där det blir lite väl flashigt. Chuck Norris ska lösa sina konflikter med snygg och teknisk martial arts från sina karatedagar och inte som en Arnold eller Sly-wannabe med automatvapen. 3-
Dutch
2014-10-22
Njutbart. Bara att stänga av hjärnan och njuta.
Harford
2014-09-08
Chuck Norris är utan tvekan den sämste skådespelaren av alla actionhjälptar från 80-talet. Tyvärr är både manus och regi lika dåliga här som i hans andra filmer så det blir bottenbetyg även här. Actionscenerna är skapliga här och där, men manuset måste ha skrivits av en 15-åring. Det är en karbonkopia av Dirty Harry, men utan dess kvalitet. Töntigt från början till slut. Det enda positiva är Barbara Carrera AKA Lerkorg.
ClintanTheKing
2014-03-12
Detta känns mångt och mycket som en tidig summering av Chuck Norris karriär. Man får verkligen hela registret och lite därtill. Suverän action, härliga westernmiljöer, Norris som Texas Ranger-snut versus Carradine som farlig fuling. Det kunde helt enkelt inte bli mer rätt. 107 minuter av explosiv spänning, dramatik och sist men inte minst ett skyhögt underhållningsvärde. Tillsammans med Delta Force Chucks bästa roll i mina ögon hittills. Stark 3:a !
Zeylon
2014-03-02
Öl någon?
Sir_Lord
2013-11-27
En gammal klassisk machorulle med mr Norris himself. Han är hårig, skäggig och svettas. Spänner musklerna mer än Rambo och terminator samt att saker och ting exploderar hela tiden. Nostalgifaktor ger sen en 2a men egentligen är filmen helkass

2013-09-25
primitiv, svettig, hårig, men sjarm har han Mr Norris. Carradine og hans smile går også hjem. Filmen? den er skit.
CaptainAwesome
2013-07-15
Vilken fantastisk dumaction! En elak imperialistdvärg i permobil som skrattar maniskt. David Carradine i en fruktansvärd frisyr och inte minst Norris själv som drar kraften ur öl ungefär som stålmannen från solen och He-Man från Greyskull. Med ett primalvrål slår han på turbon i sin bil och tar sig an alla utmaningar.