4.2

Long Way Round

Dokumentärserie som följer skådespelarna Ewan McGregor och Charley Boorman på motorcykelresa världen runt.

Originaltitel Long Way Round
Regissör David Alexanian, Russ Malkin
Manus David Alexanian, Russ Malkin, Charley Boorman, Ewan McGregor
Genre Dokumentär, Mini-serie, 2000-tal

2015-02-21
Väldigt intressant och underhållande dokumentärserie som följer skådespelarna Ewan McGregor och Charley Boorman på motorcykelresa världen runt. Serien lyfter såklart av stjärnstatusen som Ewan McGregor bär med sig men för mig är det Charley Boorman som jag verkligen tycker om. Bäst är avsnitten som utspelar sig i Mongoliet och Sibirien.

2015-02-02
Intressant hur McGreger klagar på de ryssar som skjuter en björn för pälsen och gallblåsan. Han är äcklad säger han, själv ekonomiskt oberoende på äventyrssafari i de här människornas hemtrakter. Många tillfällen när man blir irriterad på dessa dryga britter. Samtidigt en intressant programserie att följa.
Qhunden
2012-03-16
Inte en perfekt producerad dokumentärserie på något sätt, men ändå väldigt underhållande. Alltid gillat Ewan McGregor som helt klart bidrar med en del skratt och det var väl en anledning till att jag började kolla. Har själv backpackat så suget återkommer verkligen när man tittar på den här och kan relatera till allt de är med om. Sitta på en motorcykel i 100 dagar är inget jag skulle göra, men att titta på en 7 timmars sammanfattning för jag mer än gärna.
bubblo
2011-12-17
Härligt äventyr, men så hade de ju också de ekonomiska möjligheterna att omge sig med ett helt crew. Blev lite besviken på Ewan McGregor. Han framstod som en mer ordinär grabbig snubbe än jag föreställt mig. Irriterade mig också på Charlie Borrmans ständiga gnäll på kameramannen Claudio. Claudio var ju en riktig skön snubbe ,han förtjänade inte att bli behandlad som skräp.
ShenLong
2011-07-01
förstår inte alls vad som är särskilt speciellt eller inspirerande med denna. har vi sett samma serie?
Rodtopp
2010-12-03
Bäst! Underbara grabbar och en mycket fängslande serie
InAHeartbeat
2010-11-15
Galet bra serie. Härligt att se 2 skådespelare utsätta sig för denna resa tillsammans, väldigt härligt att se Ewan hålla sitt humör uppe även i de svåraste stunderna. "Long Way Down" härnäst!
knudwig
2010-09-01
Såg alla avsnitten i sträck, gick ju inte att sluta titta. Inte perfekt producerad, finns en massa saker som i teorin kunde varit bättre, men när man ser filmen och allt de är med om är otroligt att de lyckades få till det så bra som det blev.
jaghardamp
2010-08-31
Tänkte först bara kolla en del men det slutade med att jag satt uppe hela natten och kollade på hela. Fantastiskt äventyr, bra klippning och intressanta platser. Ewan är sjukt rolig och jag skrattade hur mycket som helst. Så underbart att se riktig vänskap med. VERKLIGEN SEVÄRD!
Girona
2009-08-10
En fantastisk film! Läs gärna boken också, den kompletterar filmen på ett underbart sätt. Men jag varnar er, efter att ha sett filmen kommer ni plötsligt att vara väldigt sugna på att åka motorcykel genom Ryssland ;)