2.9

Lönsboda Fox

Samantha Fox uppträdde på Junesco Rock Palace i den skånska orten Lönsboda. Där slog hon en kille i publiken med mikrofonen efter att han försökt ta henne på brösten. Men fick Samantha Fox kanske skylla sig själv som varit så "utmanande"?

Originaltitel Lönsboda Fox
Regissör Charlotte Eliasson
Genre Dokumentär, Kortfilm, 2000-tal

Semiramis
2010-08-22
Dokumentärt är den ju väldigt dålig. Kul story på något vis, men det är allt.
jaghardamp
2009-12-22
Inte alls vad jag förväntat mig. Men det blir en svag tvåa, för den innehöll en del ljusglimtar.
Funtomen
2009-02-26
Även om jag vet att ramberättelsen är sann så känns det otroligt mycket som en mockumentär. Jag vet att en dokumentär alltid är subjektiv, men här känns det löjligt. De boende i Lönsboda framställs som riktiga byfånar rent filmiskt. Alla filmas underifrån för att skapa osmickrande vinklar och hela tiden ligger någon form av country med banjo och dragspel som en matta över hela filmen. Det är ett fånigt försök att få tittaren att tänka "Aha, här har vi att göra med riktiga idioter". Det är väldigt tråkigt, för det är en tämligen intressant film som hade kunnat bli ännu bättre med film från konserten som det handlar om. Tyvärr faller den lite platt och slutet är inte mycket att hurra för.
bobisinflaska
2007-12-07
Jag gillar också nördfansen
mystepho
2007-05-08
Jag gillar nördfansen...
DiamondWillie
2005-12-29
Nja nån ny plötsligt i vinslöv är det inte. Men den är rätt kul känns dock fejk.
Ebermann
2005-09-30
Fantastiskt roande film. Truls känns ju som något av en idol nästan! Och med denna fantastiska historia med så många sköna figurer har jag överseende med att det teknisikt sett kanske inte är det bästa jag sett. En 4:a.
PalRovhal
2005-01-09
Bra! Men finns de här människorna på riktigt?
yrkeschaufföre
2004-09-21
Tragisk historia men sevärd. utestället, den gamla syfabriken verkade vara nått som jag borde besöka.
royandersson
2004-04-10
haha! underbar historia, tyvärr värdelöst visat.