Look, Up in the Sky: The Amazing Story of Superman

Här berättas historien om superhjälten Stålmannen, eller Superman som han heter på engelska. Historien om Superman har berättats på så gott som alla medier tillgängliga. TV, radio, tidningar, reklam, leksaker, över internet och på bioduken och har blivit ett fenomen som etsat sig fast i medvetandet hos människor över hela världen.

Originaltitel Look, Up in the Sky: The Amazing Story of Superman
Regissör Kevin Burns
Manus James Grant Goldin, Steven Smith
Genre Dokumentär, 2000-tal
Skådespelare Kevin Spacey (röst)

2014-12-21
När det kommer till populärkulturens olika fenomen så är jag fullständigt frälst och älskar dokumentärer som just tar upp dessa saker. Min första erfarenhet av Superman var första filmen med Christopher Reeve men det egentliga ordentliga mötet med Stålmannen var med serien "Lois och Clark" som startade upp någon gång när jag var 13-14 år. Den tidiga historien om Superman som beskrivs här är intressant. En trevlig och bra dokumentär som dock saknar det extra för att den ska lyfta. 3+
dakostro
2013-01-11
En kärleksfull hyllning till en av tidernas största seriehjältar av fans för fans. Karaktärens historia, både i verkligheten och i olika medier, sammanfattas på ett sätt som gör klart och tydligt vilket intryck Mannen av Stål har gjort på världen men även hur världen har påverkat honom.
Nathalena
2010-09-27
Underbar dokumentär när man vill frossa i sin favorithjälte
Redfield4ever
2008-10-23
Fin genomgång av Supeys tid i livet :)

2007-07-01
Ett måste om man gillar Superman. Massvis med intressant info och bra intervjuer.
raniE
2007-06-01
Var intressant, men väldigt lite om själva serierna, nästan bara om filmer och teveserier.
yangbo
2007-03-09
som dokumentär är den säkert ganska bra gjord, men seriöst, 2 timmar nästan om allting runt superman, nä, så intresserad är jag inte
Mewtito
2007-01-20
Reklam för det mesta, känns det som.
dissiminator
2006-10-05
fokuserar på de olika tv-serierna och filmerna, men en ok introduktion