3.3

Looper

En yrkesmördare får en dag ett uppdrag som vilket annat som helst men när han identifierar målet inser han att det är sitt framtida jag han måste mörda.

Originaltitel Looper
Regissör Rian Johnson
Manus Rian Johnson
Genre Action, Thriller, Science Fiction, 2010-tal
Skådespelare Joseph Gordon-Levitt, Bruce Willis, Emily Blunt, Pierce Gagnon, Jeff Daniels, Paul Dano, Noah Segan, Piper Perabo, Garret Dillahunt, Xu Qing, Tracie Thoms, Frank Brennan, Nick Gomez (II), Marcus Hester, Adam Boyer, James Landry Hébert

Skapad 2012-09-24 av AugustDellert
Looper är en mörk och brutal sci-fi historia som påminner om filmer som De 12 Apornas Armé och Minority Report. Det är en komplex och välskriven handling som kretsar kring en sorts avrättare, e...   Läs mer »

Supernaut
2019-01-13
Stabil underhållande thriller, tidsresor och otroligt fult smink på JGL till trots. Stark trea!
myslas
2018-08-16
Jag tog i lite för mycket när jag satte högsta betyg första gången jag såg den, det är ingen Matrix, Inception eller T2. Men det är en av de smartaste actionfilmerna som gjorts de senaste 10 åren och jag önskar att det producerades mer av den här typen som ger en hel del eftertanke för att få ihop hela pusslet. Rian Johnsons bästa drag var att konsultera Shane Carruth (om ni tycker det här är komplicerat så är det ingenting mot Primer) för att få ihop hela tidreseparadoxen. På det stora hela jävligt bra men når inte riktigt upp till femman.
Trangor
2018-08-16
En tidsresefilm, fast bra. Naturligtvis följer det med lite ologiska paradoxer, men det tillhör genren.
Starkbröl
2018-02-25
Oengagerande och rörig.
Murvel48
2018-02-22
Det gick på tomgång alldeles för länge i mitten och det var nära att sänka filmen. Svag trea!
2017-10-21
idd
2017-03-12
Ovanligt korkat upplägg för en tidsresefilm.
energitjuven
2016-01-19
En stark fyra ifrån mig, känns som det var länge sedan jag såg en så här bra action, så den rekomenderas absolut. Några småsaker som gjorde att den inte kom upp i en femma dock, till exempel att den var lite rörig och en del scener kändes faktiskt helt onödiga. Började direkt tänka på hur mycket plats det finns för fler filmer i samma universum, one can always hope.
lumberdajack
2016-01-08
Bra. Bra manus, skådisar och visuellt snygg. Bådar gott inför Star Wars episode 8. Bra val av regissör
Litsne
2015-11-13