2.8

Loppet är kört

Trotter är en småfifflare med ett spelberoende. Han har lovat dyrt och heligt till sin älskade att han ska sluta spela men bästa kompisen har ett hett stalltips. Och det vore ju lättare att sluta spela om man hade lite pengar. Och som alla spelare drömmer Trotter om det stora klippet och detta tips verkar vara just det. Och sen är cirkusen igång.

Originaltitel Let It Ride
Regissör Joe Pytka
Manus Nancy Dowd
Genre Komedi, Action, 80-tal
Skådespelare Richard Dreyfuss, David Johansen, Teri Garr, Jennifer Tilly, Allen Garfield, Richard Edson, Edward Walsh, Cynthia Nixon, Robbie Coltrane, Joseph Walsh, Michelle Phillips, Ralph Seymour, Tony Longo, Mary Woronov

2012-06-16
Lite småfånig, men den puttrar fram och blir aldrig tråkig. Hyfsad bakfyllefilm späckad med halvkända ansikten. Bra skådespel även om favoriten Dreyfuss gör en relativt svag insats. (7/15)
Astrojacob
2010-08-04
Måste bara ge den en glad Fyra, eftersom jag både älskar hästar, "hajar"(Dreyfuss) o Robbie Coltrane (Hagrid). Visst kan den tyckas överrdriven o förutsägbar men humorn o glimten i ögat är bara för skön. Let it ride!
Paramis
2007-11-16
Charmig, rolig och varm. Bra matinefilm.
Bomkia
2005-07-02
Helt ok film, perfekt längd på den här lilla mysiga historien.
bernold
2004-12-02