Loro 1

Första delen av två som utspelar sig i slutet av 2000-talet och kretsar kring den skandalomsusade tidigare italienske premiärministern Silvio Berlusconi.

Originaltitel Loro 1
Alternativ titel Them
Regissör Paolo Sorrentino
Manus Paolo Sorrentino, Umberto Contarello
Genre Drama, Komedi, Biografi, 2010-tal
Skådespelare Toni Servillo, Elena Sofia Ricci, Riccardo Scamarcio, Kasia Smutniak, Euridice Axen, Fabrizio Bentivoglio, Roberto De Francesco, Dario Cantarelli, Anna Bonaiuto, Giovanni Esposito, Ugo Pagliai, Ricky Memphis, Duccio Camerini, Yann Gael, Caroline Tillette, Lorenzo Gioielli, Alice Pagani, Iaia Forte, Michela Cescon, Mattia Sbragia, Roberto Herlitzka

origC-J
2020-04-07
Såg också den sammanklippta, internationella versionen. Toni Servillo är utmärkt som Berlusconi. Annars tydligt en Sorrentino (Mycket naket? Jadå!), men det är inte dumt. Kortversionen blir lite rumphuggen, hade varit intressant att se originalfilmerna. Stark trea i nuläget, men blir en fyra med förhoppningen att originalen ger mer kött på benen.
#54
2019-02-03
Versionen med båda delarna på totalt 150 minuter var visning 17 av 20 jag såg på Göteborg Film Festival. Dekadens!