3.4

Lost and Delirious

Mary 'Mouse' Bedford skickas till internatskola av sin styvmor och frånvarande far. Där träffar hon Tori och Paulie, och genom dem upplever hon för första gången alla goda och onda sidor av tonåren.

Originaltitel Lost and Delirious
Regissör Léa Pool
Manus Judith Thompson
Genre Romantik, Drama, 2000-tal
Skådespelare Mischa Barton, Piper Perabo, Jessica Paré, Jackie Burroughs, Graham Greene (II), Mimi Kuzyk, Emily VanCamp, Luke Kirby, Amy Stewart, Caroline Dhavernas, Lydia Zadel, Peter Oldring, Stephen Mwinga, Grace Lynn Kung

Skapad 2019-12-09 av bellmondo
Filmens handling kretsar kring tre flickor som delar rum på en internatskola. Mouse som är ny i skolan kan inte låta bli att hänföras av kärleken mellan Pauly och Victoria. Genom hennes ögon f...   Läs mer »

2016-11-16
Såg den här filmen när den gick på TV för en massa år sen och då tyckte jag den var väldigt bra. Har tyvärr inte sett den sen dess men det beror mest på att jag inte lyckats få tag i den på DVD. Vill väldigt gärna se om den.

2015-05-12
Bra film, men tycker den var bättre för åtta år sedan när jag såg den. 6/10
elzplz
2014-08-14
ååh <3 boarding school, ani difranco i soundtracket, en ung mischa barton och massa girl power! hur jag missat denna is beyond me.
2014-07-28
En fräsch och uppkäftig Sturm und Drang i något som känns som den felande länken mellan Fucking Åmål och Döda poeters sällskap. Likt Unge Werther så sparas det inte på passion och känslor, samtidigt som adaptionen till dags dato är beundransvärt träffsäker. Inget jävla romcom-slisk, inga svulstiga snyftstråkar, utan bara överdramatiskt och tonårsrevolterande passion "over the top". En film att le lite överseende (men igenkännande) åt om man har det bakom sig, men en film att dö för om man befinner sig där i livet. Men har man gått igenom fasen, har barn som har gått igenom fasen samt har i ett par decennier jobbat med ungdomar som befinner sig i fasen, så börjar man bli ganska mätt. (9+/15)
Hypostas
2014-03-07
Sevärd film, med uppenbara tillkortakommanden men lovvärda ambitioner.
emsir
2013-10-24
Den har sina stunder och Mischa Barton är bra, men ibland blir det lite väl teatraliskt.

2013-03-28
Det här är enligt mig både en bortglömd och underskattad film. Tyckte den var oerhört bra när den kom ut. Idag är det givetvis inte lika känslostormande, men fortfarande en underskattad ungdomsfilm.
filmfreak1
2012-05-09
Om de inte vore för Mischa Barton så hade den fått en solklart 1a. Piper Perabo är sämre än sämst.
Grillo
2012-04-04
Kan väl hålla med lite om överspelet, det var lite överdrivet med alla litterära referenser... Men ändå väldigt stark film om hur det fortfarande verkar vara i vissa delar av världen.
Macheath
2011-08-03
Jag är ju uppenbarligen inte målgruppen och vet ärligt talat inte varför jag blev rekommenderad den här. Men okej, säkert väldigt bra för tonåringar.