2.6

Lost Girls

En desperat mamma gör allt för att ta reda på sanningen om sin försvunna dotter - och hjälper till att avslöja en rad olösta mord. Baserad på verkliga händelser.

Originaltitel Lost Girls
Alternativ titel Lost Girls: An Unsolved American Mystery
Regissör Liz Garbus
Manus Michael Werwie
Genre Drama, Thriller, Mysterium
Skådespelare Amy Ryan, Gabriel Byrne, Thomasin McKenzie, Oona Laurence, Lola Kirke, Miriam Shor, Reed Birney, Kevin Corrigan, Rosal Colon, Dean Winters, Sarah Wisser, Molly Brown, Haskiri Velazquez

mammene
2020-04-18
En förskräcklig historia, men man lyckades inte få min medkänsla och det är inte bra att schabbla bort. Mycket beror på huvudpersonen som spelades av Amy Ryan, en förskräckligt osympatisk människa, klart man kan bli det, men det finns gränser hur mycket man kan skylla på andra. Hade hon varit mer sympatisk så hade jag haft mer behållning av hennes beteende och hela historien. Det beror förstås inte bara på henne att jag inte kände så mycket för hela produktionen, man lyckades helt enkelt inte att berätta en viktig historia så den blev intressant, enligt mig. Svag tvåa.
Hanness
2020-03-21
Precis godkänd.
karlmats
2020-03-18
Ganska spännande och kul med ett perspektiv som fokuserar på brottsoffren och inte bara polisarbetet men det är också ganska knackigt skådespeleri stundtals. Byrne går på halvfart och Dean Winters som var så härlig i Oz känns bara medioker här. Ryan klarar till stor del av att driva filmen själv men jag har ändå svårt att bli riktigt exalterad över nåt som händer, och visst får man känslan av att det är en Netflix-produktion och inte en fullfjädrad biofilm. Inte dåligt, men inte heller tillräckligt bra, en ganska stark 2a.