1.8

Lost in the Dark

Amy är en ung kvinna som nyligen blivit blind. När en fångtransport kraschar i utkanten av hennes lugna småstad tar en fånge skydd i hennes avsides belägna stuga. Trots att Amy lyckas larma myndigheterna, förhindrar en våldsam storm att de kan komma fram till hennes stuga. Hon är tvungen att värja sig mot och överlista fången för att överleva natten.

Originaltitel Lost in the Dark
Alternativ titel Enemy Within
Regissör Robert Malenfant
Manus Devon Lehr, Laura Schultz
Genre 2000-tal, Action
Skådespelare Mae Whitman, Tom McBeath, Matthew Smalley, Samantha Ferris, Patrick Gilmore, Jason Gray-Stanford, Teach Grant

dedmike
2014-12-20
Her?
bryngel
2014-10-09
Whitman är ju fullkomligt urusel.
Kebaben
2009-12-17
Går att se, men inte hälften så intressant som man hade hoppats.
Hoppandesoffan
2009-08-05
Zzzzzzzzzz...
Christofer
2009-06-02
Filminfon lät hyfsat spännande tyckte jag, men där hade jag fel. Allt är mest segt och trist och det händer ju inte så mkt egentligen. Filmen känns överlag alldeles för "snäll" och jag hade velat se en betydligt mer våldsam fånge för att det skulle ha kunnat bli intressant här. Inte för att våld måste till för att det ska bli spännande, men i det här fallet så hade det fanimej behövts för att hålla intresset uppe. Sen var det ju vissa detaljer som sabbade lite också och som var rätt fåniga.