2.3

Lost Souls

Maya Larkin kämpar mot djävlar och demoner i denna film på det klassiska temat om antikrists återkomst, då ondskan tar över makten på jorden.

Originaltitel Lost Souls
Regissör Janusz Kaminski
Manus Pierce Gardner, Betsy Stahl
Genre Drama, Skräck, Thriller, 2000-tal
Skådespelare Winona Ryder, John Hurt, Ben Chaplin, Elias Koteas, Philip Baker Hall, Ashley Edner, Victor Slezak, John Beasley, John Diehl, Sarah Wynter, Anna Gunn

2014-11-11
En rätt OK thriller som tar upp det relativt vanliga ämnet 666. En mindre grupp troende är övertygade om att Satan kommer och han då är i en mänsklig gestalt. Tidvis spännande och med några mer och mindre väntade vändningar i handlingen. Filmens stora minus är att den saknar djup. Sevärd en gång men alltför ytlig för att ställas i hyllan. 2+
Tatty
2014-08-08
Usch. Långdragen, mörk, seg och tråkig film.
johnaleks
2011-12-23
mitt 3666:e betyg :)
karlmats
2011-08-21
Jag tyckte om den här av någon anledning. Jag brukar inte fastna för hela antichrist-genren men Kaminski skapar en bra stämning, storyn känns ganska harmlös och blir automatiskt intressant när det är ingen mindre än undersköna Winona Ryder som ska jaga reda på satan själv. Här får vi väl också svaret på huruvida man skulle kunna dejta en kristen tjej. Slutet var också finemang och gjorde det lite lättare att tippa vågskålen uppåt till 3an. Elias Koteas är alltid sevärd och kul att se 24-bekantingen Sarah Wynter också
Robkiller
2011-06-19
Film om exorcism och anti-Kristus ankomst, ett vanligt tema runt millennieskiftet. Filmen byggs sakta upp så att man ska förstå att någonting är inte står rätt till, sedan avslöjas det vad det egentligen handlar om för att till slut bli mer rakt på. Tyvärr är den lite för utdragen och hela tanken med att man ska försöka komma på själv vad det är som egentligen händer går lite förlorad när de egentligen inte förklarar något alls och sedan pang på efter en timme säger vad det handlar om. Den har en del oförklarliga luckor, men fungerar ändå ok, Winona Ryder är bra och den tar sig betydligt efter första timmen
CinemaniaC
2011-06-17
Kaminski behandlade ämnet om satans annalkande ankomst ovanligt fritt från typiska jump scares och hysteriskt klippta scener. Det tillsammans med bra skådespeleri, inte minst från den alltid suveräne Ryder, gjorde filmen mer underhållande än dussinfilmerna man redan sett om samma tema.
Masjävel
2009-05-03
alldeles för mörk och tung
StureStenhög
2008-05-08
Menlös standardfilm. Manuset är ett hopkok av en massa andra halvtaskiga filmer på samma tema och regissören har helt tydligt inte en aning om vad han håller på med. Resultatet blir en film som jag antagligen har glömt bort imorgon
äðàêà
2007-12-27
lite besvikelse
Leynard
2007-12-16
ok, vi har en som röker och ska föreställa kristen.. eller nåt.. aja katoliker.. och präst som blir besatt av djävulen... sen var det något jag inte hoppades att han skulle säga om när hans födelsedag var... ganska abrupt slut också..