2.6

Lotta 2 - Lotta flyttar hemifrån

Andra Lotta-filmen då Lotta flyttar hem till fru Berg.

Originaltitel Lotta 2 - Lotta flyttar hemifrån
Regissör Johanna Hald
Manus Johanna Hald
Genre Komedi, Familjefilm, 90-tal
Skådespelare Martin Andersson, Grete Havneskjøld, Linn Gloppestad, Beatrice Järås, Claes Malmberg, Margreth Weivers, Sten Ljunggren, Gunvor Pontén, Johan Rabaeus, Pierre Lindstedt

Dele
2020-11-15
Lite mer ojämn än den första filmen men ändå en småmysig och varm berättelse. Utmärker sig inte på samma sätt som många av de andra Astrid Lindgren-filmatiseringarna och Lotta är inte heller någon av Astrids bättre karaktärer.
2017-09-28
Lås in ungen och kasta bort nyckeln... Varför ska alla ungarna var så jäkla över stökiga i Astrid Lindgrens otäcka värld?!
2016-11-13
Som grabb tyckte jag faktiskt den här var strået vassare än första filmen.
TheHorrorfan
2014-04-12
En utav de bästa Lotta filmerna.
Hitschmidt
2013-06-23
Håller inte riktigt samma klass som andra Astrid Lindgren-filmer, men mysig är den ändå.
RockSnack
2012-10-30
Den var aldrig min favorit när jag var liten, men jag tröttnade aldrig på den heller.
Xenox
2012-07-21
Mysig barnfilm.
Paddyeahh
2011-09-05
Hon fick mig att klippa sönder byxorna när jag var liten. Jag klippte av en hårtuss också. Tur att jag inte är så lättpåverkad idag.
8ara90
2011-06-14
Rotar upp mycket gammal underliggande ilska från min del. En film som alltid irriterade mig som femåring, och som vuxen... Hemsk unge... Undrar om man själv var så...
Gröne_Orm
2010-09-02