3.2

Lottomiljonären

Filmen utspelar sig i det vackra Irland, i en mycket liten by där alla känner alla. En dag vinner Ned en mycket stor summa pengar på Lotto. Men han dör av chocken. Hans två bästa vänner finner honom och lotten...

Originaltitel Waking Ned
Alternativ titel Waking Ned Devine
Regissör Kirk Jones
Manus Kirk Jones
Genre 90-tal, Komedi
Skådespelare Fionnula Flanagan, James Nesbitt, Ian Bannen, David Kelly, Susan Lynch, Adrian Robinson, Maura O'Malley, Robert Hickey, Paddy Ward, Eileen Dromey

2018-02-14
Nja, den här filmen är för seg och långtråkig..
2016-12-18
Jag är SÅ himla svag för Irländsk bycharm och det bjuds man på i massor. Men jösses vad ointressant och tråkig den är i längden. Tyvärr.
johannorlund
2013-08-04
Det här är en av de finaste filmer jag sett på länge! Snacka om överträffade förväntningar. Skådespelet är fantastiskt och historien berättad med mycket värme och humor. Grymt soundtrack och vackert foto på det gör att detta blir minst en stark 4:a!
Berniey
2013-01-16
Underbart härlig film
Metalbjorn
2012-12-04
En lysande film!

2012-05-10
Underfundig, rolig och detaljrik, och därtill fylld med en ensemble begåvade veteraner som Bannen och Flanagan.

2012-02-22
oh yes lad
PierreLunaire
2011-07-18
Rolig och småmysig med en hel del roliga poäng. Skönt att slippa överdriven svensk buskishumor. Väl värd att ses men inte något jättedjup. En rolig stund att bli glad av.
Heliopoeticus
2010-07-03
David Kelly måste vara den mest underskattade skådespelaren som vandrar på denna jord; han gör filmen!
lordsweden
2009-11-16
En film man blir så glad av! Plus ett jätte bra soundtrack!!!!!!!!!!