2.3

Lou

En storm rasar. En ung flicka kidnappas. Hennes mamma samarbetar med den mystiska kvinnan hon bor granne med för att förfölja kidnapparen. Det blir en resa som testar deras gränser och avslöjar chockerande hemligheter från deras förflutna.

Originaltitel Lou
Regissör Anna Foerster
Manus Maggie Cohn, Jack Stanley (II)
Genre Drama, Thriller, 2020-talet
Skådespelare Allison Janney, Jurnee Smollett, Logan Marshall-Green, Ridley Asha Bateman, Matt Craven, Greyston Holt, Daniel Bernhardt, RJ Fetherstonhaugh

Tatty
2023-01-28
Ganska spännande och bra skådisar med.
Robkiller
2023-01-20
Halvintressant, men tar sig inte.
Krantzylvania
2023-01-16
första filmen jag såg 2023
PeterTheW
2022-11-27
Välgjord och bra skådisar men blev bitvis småsegt.
mammene
2022-11-02
Trodde nog det skulle vara bättre än så här, gillar Allison Janney och visst här var hon väldigt bra på att spela otrevlig och minst sagt odödlig. Det hela spårade ur rätt snart, en enda jakt genom otillgänglig terräng. Det som håller nere betyget är främst att det var så förutsägbart och att man enträget drog ut på eländet så långt man kunde. Nej, det här lämnar inget bestående intryck.
Olof_Gronlund
2022-09-30
Nä, alltså påkostad och välgjord kanske, men exakt spännande i 10 minuter, sen är det som en lång biljakt i Bond resten av filmen där allt är så jävla enkelspårigt. 80% av filmen är dessutom filmad i mörker så den blir slitsam att se, allt för att det ska vara så hemsk stämning som möjligt. Huvudkaraktären är bara så overklig med, en gammal tant son slår ner starka män. Nä, denna har jag fan gjort bättre.