3.4

Louder Than Bombs

En berömd krigsfotograf omkommer i en bilolycka. När familjen tre år senare går igenom hennes bilder inför en utställning uppdagas en obehaglig hemlighet.

Originaltitel Louder Than Bombs
Regissör Joachim Trier
Manus Joachim Trier, Eskil Vogt
Genre 2010-tal, Drama
Skådespelare Gabriel Byrne, Isabelle Huppert, Jesse Eisenberg, Devin Druid, Amy Ryan, David Strathairn, Rachel Brosnahan, Ruby Jerins, Megan Ketch, Russell Posner, Maryann Urbano, Donna Mitchell, Harry Ford, Leslie Lyles, Sean Cullen

Skapad 2019-11-30 av Jules4893
Jag fick först upp ögonen för Joachim Trier då jag såg Oslo 31 Augusti. Den filmen porträtterade starkt och realistiskt en självmordsbenägen man som kommer hem från ett rehabiliteringshem fö...   Läs mer »

2016-08-26
Starka skådespelarinsatser och bitvis fantastiska kvalitéer men jag saknar en röd tråd att hålla mig fäst vid filmen igenom och slutet lämnar mig inte med något särskilt. Mycket stark tvåa.
haajen
2016-07-05
Skådisarna bär filmen i övrigt tycker jag den känns lite för ihålig och tunn, känner mig aldrig riktigt involverad i det jag ser.
myslas
2016-06-26
Fint och avskalat berättande med bilder snarare än dialog. Inte lika stark som Oslo 31 augusti dock.
erik88
2016-05-31
Tänk att Lars von trier har en neandertalare i släkten. Joachim måste vara tondöv. Han behöver nog ta en kurs i att skriva manus. Det känns oförskämt att jag ska behöva skämmas för honom.
foppa99
2016-05-13
föder intressanta tankar under filmens gång: tyder på substans o djup
fabbe86
2016-02-05
Gillar Joachim Trier sen tidigare och detta gör mig inte besviken. Stark stämning och nyanserad personporträtt med fin känsla för detaljer. Snyggt foto också.
Bodda
2016-01-07
Lite väl sentimentalsökande för min smak. Blev väldigt less på dendär sorgsna pianoslingan som gick i bakgrunden genom nästan hela filmen. Och till den bilder på tomma blickar ut i intet och en berättarröst som säger något poetiskt. Blev lite kaka på kaka på kaka. Med det sagt så var den rent cineastiskt fin att kolla på. Karaktärerna var kanske lite klyschiga men ändå lätta att tycka om och sympatisera med. Jag blev underhållen. Klassisk 3:a.
karlmats
2016-01-06
Det var alltså det här som räckte för att vinna bronshästen på Stockholms filmfestival? Då jag har en bias mot Jesse Eisenberg som jag tycker är fruktansvärt irriterande kanske jag inte kan bedöma den riktigt på sina egna meriter men här har man både honom och Devin Druid som spelar hans skumma lillebror som gör det svårt att bli riktigt så engagerad som jag skulle behöva för ett sånt här drama. Säkert välgjord och så, men casting är väl också en del av film så det kan inte gärna bli mer än en 2a. Byrne är bra som vanligt, måste vara ganska jobbigt att försöka vara förälder när ens unge beter sig som ett riktigt drygt praktarsle.
Tonti
2015-11-23
Lite estetiskt slät men verkligen nyanserade karaktärsteckningar och skådisar. Så visst är det brago.
hohohanne
2015-11-17
Gick in i biosalongen med noll förväntningar, blev positivt överraskad. En film om familjeproblem som man kan relatera till och på så sätt skapa ett personligt förhållande med alla de olika karaktärerna.