2.7

Love

En kärlekshistoria och en hyllning till sex. Murphy, en amerikansk filmstudent i Frankrike, tänker över sitt liv med exflickvännen Electra, efter att hennes oroliga mamma har ringt och frågat efter henne. Genom Murphys flashbacks byggs en historia av knark, sex och svek som leder fram till Murphys nuvarande vardag.

Originaltitel Love
Regissör Gaspar Noé
Manus Gaspar Noé
Genre Vuxenfilm, Romantik, Drama, 2010-tal
Skådespelare Aomi Muyock, Karl Glusman, Klara Kristin, Ugo Fox, Juan Saavedra, Aaron Pages, Isabelle Nicou, Benoît Debie, Vincent Maraval, Déborah Révy, Xamira Zuloaga, Stella Rocha, Omaima S

Jompalompier
2019-01-20
Till skillnad från mästerverket "Enter the void" så är "Love" i princip bara fint ljussatt porr i två timmar. Heta sexscener men ingen vidare film utan den står mest och trampar vatten. Väldigt besviken.
stgurgel
2018-10-27
Gravt missförstånd av show don\\'t tell. Här är det bara porr som är show, sen är det tell, med voiceover no less. Oengagerande story. Olidlig douchbag som huvudroll. Inklistrad cineasm för att göra filmen extra pretentiös och nån slags pretentiös lek med namnen Gaspar och Noe. Men knullandet är hett. Undrar vad folk tyckte om det i 3d
KyLLo
2017-11-29
Varför är handlingen tunnare än i en porrfilm? Varför så många omotiverade sexscener? Varför viskar berättarrösten? Varför är delar av soundtracket stulet från Silent Hill? Svaren får vi kanske i en uppföljare, men troligtvis inte.
kungafsalt
2017-11-22
Bra dick!
ShenLong
2017-04-02
tänkte först att det var samma snubbe som gjorde blå är den varmaste färgen och att han lärt sig av sina misstag. att det var Gaspar Noé gör mig lite besviken. Jag tyckte inte den var farligt dålig och sexscenerna kändes inte omotiverade bara väldigt explicita. som cinefix säger, en svår film att rekommendera någon.
2017-01-05
Väldigt tråkig film i lika fånig förpackning. Öppningsscenen är grymt snygg, men sedan tar det stopp. Eller rättare sagt, det är de som det inte gör. Noes sämsta hittills. (4+/15)
nikdelarge
2016-09-19
En fantastisk film med snyggt foto. Det här är vad Sverige saknar, en snygg snuskig film. Tyvärr är den inte lika bra som Irreversible, Ensam mot alla eller Enter the void. Men den har något som är lite drömskt, magiskt över den. Vill ge en femma eftersom Gaspar tillhör en av min favoriter, men det blir en fyra.. Än så länge.
Engravadlax
2016-03-03
Porr > Love.
Sodastream
2016-02-20
Fy så dåligt. Jag skäms.
myslas
2016-01-24
Nä du, Gaspar Noé, det här är varken chockerande eller bra. Dialogen är bland det träigaste man hört på film och tillsammans med dåliga skådespelare blir det nästan outhärdligt. Det finns några vackra scener i filmen men de är färre än vad man är van vid av Noé. Jag hade hoppats på mer.