Love and Monsters

I en postapokalyptisk värld full av monster, måste den unge Joel färdas genom ett landskap där faror lurar överallt för att förenas med flickvännen Aimee.

Originaltitel Monster Problems
Regissör Michael Matthews
Manus Brian Duffield, Matthew Robinson
Genre Komedi, Action, Äventyr, Science Fiction, Fantasy, 2020-talet
Skådespelare Dylan O'Brien, Jessica Henwick, Michael Rooker, Dan Ewing, Ariana Greenblatt, Ellen Hollman, Tre Hale, Pacharo Mzembe, Senie Priti, Amali Golden, Te Kohe Tuhaka, Tasneem Roc, Thomas Campbell, Joel Pierce, Melanie Zanetti, Bruce Spence, Hazel Phillips, Miriama Smith, Andrew Buchanan, Tandi Wright, Damien Garvey, Julia Johnson, Ariu Lang Sio, Donnie Baxter, Helen Howard

WillyV
2021-08-22
Stark tvåa.
LillaBlåaMus
2021-07-18
Lyckas inte förvalta potentialen. Ospännande pga den genomgående putslustiga tonen, huvudpersonen framstår som dödsföraktande snarare än dödsförskräckt (jmf Sagan om ringen med lite liknande protagonist, men där humorn är underordnad spänningen, mystiken, meningen och relationerna). Djuren med sina orealistiska utseenden, som den befenade myrdrottningen, blir också mera lustiga än skrämmande (undantaget paddan). Oengagerande kärlekshistoria.
2021-06-22
I början tyckte jag den här filmen var fånig, men den tog sig riktigt väl och filmen blev riktigt underhållande... Visst, filmen förblev fånig, men med mycket charm...
Engravadlax
2021-05-25
Inte helt övertygad av Dylan O'Brien i huvudroll, men annars rätt ok film.
2021-05-06
Först tänkte de göra en highschool-film, sedan bestämde de sig för att göra en postapokalyptisk matiné - fast inte istället, utan också. Ingen av idéerna var särskilt bra. (5-/15)
karlmats
2021-04-20
En härlig premiss även om jag inte var något större fan av O'Brien i Maze Runner. Här är han väl fortfarande ingen stjärna men han klarar sig ändå relativt bra och i jämförelse med den liknande Zombieland står han sig bra i konkurrensen mot Jesse Eisenberg. Här slipper vi dessutom Emma Stone och vi får istället Jessica Henwick som är mycket bättre, synd att hon inte är med mer bara. Michael Rooker gör en Woody Harrelson-roll och är underhållande. Visuellt är filmen väldigt snygg, jag gillar kreativiteten i monsterdesignen och det känns som en kul oscarsnominering. Jag tycker dessutom, till skillnad från många andra verkar det som, att filmen bara blir bättre sista tredjedelen när den tar en ny riktning. Jag var lite skeptisk först, men den vann mig över mer och mer och så här i efterhand känns det som att den ska ha en 3a.
Djason
2021-04-19
Överraskande bra. Bra skådisar, skön humor, snygga effekter. Helt klart värd att se på.
Mysharry
2021-04-17
Inte riktigt så bra som jag hoppats på efter de inledande minuterna. Men, visst, den har lite fin humor, lite att tänka på, lite action, och lite spänning. Och väldigt mycket att titta på! Det känns som om de kommit väldigt långt, med väldigt lite. Så, för fasen, se den, om du vill bli underhållen, bli skrämd, och få skratta!
QuiNonStultus
2021-04-17
En roande trivialitet, utan för mycket cringe. Ett par skådisar man gillar som gör Sin Grej (Michael Rooker). #detvarlördagochjagvartrött
Pos
2021-04-16
Perfekt underhållning när man är trött en fredagskväll. Bra sensmoral. Cringe på sina håll, riktigt bra på andra håll. Stabil trea.