2.9

Love and Other Drugs

Jamie är en slipad säljare inom den cyniska läkemedelsbranschen. Med sin charm och skärpa gör han succé och inget verkar stå i vägen för hans lysande karriär. Tills han möter Maggie, ett yrväder vars enda fokus ligger i att ta tillvara på allt vad livet har att erbjuda. Jamie blir förälskad men är han villig att ge upp sina drömmar för en kärlek som omöjligen kan ha en framtid?

Originaltitel Love and Other Drugs
Alternativ titel Love & Other Drugs
Regissör Edward Zwick
Manus Edward Zwick, Charles Randolph, Marshall Herskovitz
Genre Komedi, Romantik, 2010-tal
Skådespelare Jake Gyllenhaal, Anne Hathaway, Oliver Platt, Hank Azaria, Josh Gad, Gabriel Macht, Judy Greer, George Segal, Jill Clayburgh, Kate Jennings Grant, Katheryn Winnick, Kimberly Scott, Peter Friedman, Nikki Deloach, Natalie Gold, Megan Ferguson, Michael Benjamin Washington, Bingo O'Malley, Dorothy Silver, Michael Chernus, Kate Easton, Maite Schwartz, Maximilian Osinski, Scott Cohen

Skapad 2019-11-10 av TimBuckley
Regissör Edward Zwick, som främst gjort sitt filmiska avtryck genom de krigsepos han alltsedan 1989 års \"Glory\" varit så generös med att dela ut, gör med denna film istället helt om för att ...   Läs mer »

Roswall
2018-06-07
nej, nej. slutrepliken dödde det helt. jag har allmänt svårt för Hathaway.
Sunken25
2016-12-21
Den har iallafall en poäng och är igenomtänkt, så den är inte helt standard amerikansk romance film. Samspelet mellan Gyllenhal och Hathaway är bra!
Tatty
2016-11-10
Bra film och jag gillade den stark. Och Jake Gyllenhaal är riktigt bra och snygg i filmen.
BlueViper
2015-10-04
Stark tvåa! Levererar exakt det man förväntar sig. Bra skådespel, särskilt av Hathaway. Det som är synd är att den inte är så rolig.
Levyn
2015-01-25
Varenda. Jävla. Klyscha.
2015-01-11
Inledningsvis var denna film precis vad jag hade föreställt mig dvs. lättsam komedi blandat med romantik. Den lyckas dock överraska mig allt eftersom genom att leverera ett större djup både i sin handling och karaktärer. Egentligen inget i sin mall som man inte sett förut men det är välgjort med Jake Gyllenhaal och Anne Hathaway som gör fina rollprestationer. Mycket lyckad kemi mellan dem. 4-
karlstadtös
2015-01-05
Svag trea. Är mest upprörd att det stod rek från 7 år med tanke på allt sex och det grova språket. För mig hade filmen varit bättre utan allt sexsnack.
JohanHag
2015-01-04
Guilty pleasure antar jag, förutsägbar romantisk komedi. Men välgjord, välspelad och känns äkta.
Hogman
2014-04-29
bättre än förväntat, faktiskt
HansMoleman
2014-04-27
En historia som det känns man sett hundratals gånger i olika tappningar. Bjuder på något skratt emellanåt och lite feel good-känsla. Stark tvåa/svag trea.