1.6

Love Boogie

Ett relations- och samlivsdrama om sex svenska tonåringar. Hanna är kär i Jacob, Jacob är kär i Hanna, Vera har sex med Richard fast hon egentligen inte vill, Malin är kär i Rickard, och Ville är intresserad av Vera.

Originaltitel Love Boogie
Regissör Lena Koppel
Manus Lena Koppel, Mårten Skogman
Genre Drama, 2000-tal
Skådespelare Marika Lagercrantz, Nadine Kirschon, Philip Panov, Annika Eriksson, Peter Sjöberg, P G Hylén
Filmnummer 20089

Bruneholm
2010-02-09
En bortom alla gränser jenomusel undervisningsfilm. Manuset är näst intill outhärdligt och varenda karaktär en konstruerad steriotyp. De så kallade delemman som filmen ska skapa ligger på en extremt ytlig och förutsägbar nivå, moralkaka så det stinker om det!!!
Scrite
2009-10-14
Bra sagt Leynard! Jag instämmer helt.
knudwig
2009-06-09
OK som diskussionsunderlag, sämre som ren spelfilm.
tomatburgare
2008-08-29
varför i helvete ska dom visa detta på sexkunskapen i skolan? identifikation noll, töntvarning hundra. roltigt att se hemma för att den är så kass, inte rolig att se i skolan som nåt slags läromedel. pleeeeease.
AirikrStrife
2008-07-29
oj va töntig, jag hatar filmer om tonårs kärlek. Såg den på en biologi lektion å de va fan att man hellre ville ha riktigt lektion.
Strutz
2008-02-07
Rackarns..
Redfield4ever
2008-02-03
Haha tjejen går i min klass :P
AnnieR
2007-04-25
sexualkunskapen ja....
stajlish
2007-04-12
För att vara en sex- och samlevnadsupplysningsfilm för högstadiet så tycker jag den är skitbra! läser till lärare och vi fick se den på högskolan till o med =) Den visar hur det är o va ung, realistisk!
HomsanToft
2007-02-14
Tja, jag tyckte faktiskt att den var helt ok. Mina åttor och nior tyckte att den var jättebra, de ömsom kved och ömsom applåderade när tokidentifikationen blev för stark. För att vara en sex- och samlevnadsupplysningsfilm för högstadiet håller den måttet med råge!