3.5

Love Liza

Wilson Joels liv skakas i grunden när hans hustru Liza helt oförklarligt tar sitt liv. I sin desperation tar han sin tillflykt till droger - han inhalerar bensin och bränsle till modellplan, men inte heller den lyckan varar.

Originaltitel Love Liza
Regissör Todd Louiso
Manus Gordy Hoffman
Genre Drama, Komedi, 2000-tal
Skådespelare Philip Seymour Hoffman, Kathy Bates, J D Walsh, Jimmy Raskin, Erika Alexander, Stephen Tobolowsky, Jack Kehler, Kelli Garner, Sarah Koskoff, Wayne Duvall, Cullen Douglas, Daniel Farber, Kevin Breznahan

timbo93
2015-08-14
Philip Seymour Hoffman <3
StureStenhög
2015-03-02
Filmer som den här blir verkligen en påminnelse om hur saknad Philip Seymour Hoffman är, ingen kunde spela sådana här roller så bra som honom. Hans karaktär är i grunden väldigt lätt att sympatisera med, men samtidigt beter han sig på ett sätt som blir väldigt frustrerande både för oss som publik och för de karaktärer som finns i hans närhet. Den motsättningen är intressant att spela på, och det krävs en skådespelare som Hoffman för att det ska fungera så bra som det gör här. Men det här är även en förvånansvärt rolig film, jag skulle inte ens beskriva det som svart humor, det är snarare svärta och humor. Det betyder att det är trivsamt och obekvämt om vartannat, vilket känns ganska unikt. Jack Kehler förtjänar också att lyftas fram för sin insats, många av filmens bästa stunder är mellan honom och Hoffman. Så jag kan inte låta bli att sätta en fyra på vad som kanske är Hoffmans mest underskattade film
mammene
2015-03-01
Det ska bara vara Philip Seymour Hoffman som kan gestalta en roll som denna och det gör det ännu sorgligare att han inte finns mer. Han kunde verkligen få fram det här tragiska i människan, det destruktiva, här en man i sorg som beter sig många gånger över gränsen till det otillbörliga, men samtidigt försöker gå igenom sorgen på sitt eget sätt. Filmen får verkligen fram hur omgivningen reagerar, finns väl inget rätt eller fel där. Tycker om det lite otydliga berättandet i filmen, där man får lite hintar som man får fundera över efteråt. Bra skådespelarinsatser och jag gillade verkligen den "galne" kompisen spelad av Jack Kehler, en" frisk" fläkt i det hela.
2014-08-17
Inledningsvis rätt så tråkig och intetsägande film, men sakta så växer den och suger in mig i den. Förmodligen sätter filmen något slags rekord i "pinsamma situationer" där jag som tittare gång efter gång sitter och skruvar på mig i någon sorts skamfyllt obehag å karaktärernas vägnar. Det är mörkt, det är varmt och det är förbannat välspelat - och inte bara av PSH. Kathy Bates är grym, Jack Kehler likaså, men det stora utropstecknet är för mig den tidigare helt okända Sarah Koskoff som imponerar stort. (10/15)
KyLLo
2014-08-06
Hoffman är bra, men filmen är inte precis i min smak. Jag tycker inte att den är särskilt sympatisk och enbart att det är påfrestande när rollfiguren skämmer ut sig. Uppskattar udda detaljer mer än helheten. Lustigt att bensin verkar vara värsta innedrogen.
Korben_Dallas
2014-08-03
Kinkigt eller ej men jag hade gärna sätt mer av hela grejen med att hans kollega är attraherad av honom, hon verkade ju trevligt småknepig. Att han boffar bensin istället för "vanliga" droger var en frisk pump;) Stark 3:a.
jonbo
2014-05-20
Hoffman är superb, höjer ett snäpp.
sunvalley
2014-02-03
Det är väldigt vackert när han badar.

2012-08-13
Har sett ett gäng av Hoffmans filmer det senaste och denna hör verkligen inte till en av de bättre, fast Hoffman är ju förstås bra, trots allt.

2011-12-31
Mycket bra - nästan 4a