2.7

Love Object

Kenneth är något av en ensamvarg som skriver instruktionsböcker till tekniska produkter på dagarna. På fritiden har han svårt att skapa relationer med det motsatta könet. En dag beställer han den exklusiva "silikonbarbaran" Nikki via Internet. Kenneth mått- och utseendebeställer Nikki med Lisa, hans nya kollega, som utgångspunkt. Med tiden kommer Kenneths relationer till Lisa och Nikki i konflikt med varandra.

Originaltitel Love Object
Regissör Robert Parigi
Manus Robert Parigi
Genre Skräck, Fantasy, Thriller, Komedi, 2000-tal
Skådespelare Desmond Harrington, Melissa Sagemiller, Rip Torn, John Cassini, Ellen Greene, Udo Kier, Brad William Henke, Camille Guaty, Michael Peña, Robert Bagnell

2016-10-19
Bisarr helt klart, men den vågar aldrig riktigt gå över en viss tröskel vilket den antagligen hade mått bra av. Ändå hyfsat intressant och underhållande och med den alltid galen Udo Kier i en skön biroll. Det här manuset skulle Cronenberg fått gå lös på under sin "storhetstid".
TheHorrorfan
2015-03-15
Väldigt tråkig. Förstår heller inte varför den är kategoriserad som "Skräck" & "Fantasy".
Jocke_eriksson
2014-09-03
En av de bängaste filmerna som jag har sett på ett tag. Udo Kier har en störtskön biroll.
WaldoTrumbull
2012-11-21
Riktigt kul liten rulle. Ganska lågmäld, men snyggt genomförd. Att den sedan hade ett slut som faktiskt överraskade lite var en extra bonus, man är ju inte direkt bortskämd med det numera.
Grillo
2012-11-09
Jo, bisarr kan man lugnt säga och kul att se Desmond Harrington som först tönt och sen psykopat... Det vore mer intressant om de gjort ett seriöst försök att utveckla hans figur, snarare än att bara skämta om det. Andra störmoment som extremt skjutgalna och korkade poliser drar också ner filmen. Ändå okej som underhållning och filmen är bra på att vara obehaglig här och där.
Wittmann
2012-06-06
Filmen är helt bisarr, men INTE på det viset som man först får intrycket av. En bisarr film som lyckas med en bisarr vändning...

2010-01-13
Den var skum och jag tyckte den gjorde mig en aning nervös. Inte jätte bra film men den dög inte att titta på heller. :o/
suka
2009-10-11
Helt ok. De kunde skippat den sista minuten. De här dockorna finns att köpa på riktigt.
Kebaben
2009-10-08
Jag var fullt inställd på att den här skulle vara usel, men den funkade faktiskt rätt bra som obehaglig rysare trots vissa amatörmässiga drag.
ViktorD
2008-08-28
En av de sämsta filmerna jag har sett, otroligt skittråkig.