2.3

The Love Punch

Richard Jones, frånskild och medelålders, ser fram emot en bekymmersfri tillvaro när han anländer till kontoret på sin sista arbetsdag, efter att ha sålt sitt företag. Till sin förskräckelse upptäcker han att ledningens utköp av hans företag var rent bedrägeri. Företaget är försatt i konkurs, de anställdas pensionsfonder har förskingrats och hans egna pensionspengar är utplånade. Richard anlitar sin ex-fru Kate för att hjälpa honom att spåra upp den skumme affärsmannen bakom bedrägeriet.

Originaltitel Love Punch
Regissör Joel Hopkins
Manus Joel Hopkins
Genre Komedi, 2010-tal
Skådespelare Emma Thompson, Pierce Brosnan, Timothy Spall, Tuppence Middleton, Celia Imrie, Louise Bourgoin, Marisa Berenson, Sabine Crossen, Eleanor Matsuura, Laurent Lafitte, Patrice Cols, Jordan Jones, Christopher Craig, Tom Morton, Jean-Louis Barcelona

2019-07-23
Riktigt trist film som man halvsov sig igenom!! Va, var den redan slut?
stgurgel
2019-01-02
Otroligt ljummen romantisk komedi med mer än lovligt korkad handling
2017-06-19
Småcharmig och sympatisk där Brosnan och Thompson har bra kemi. Men inte direkt engagerande och bjuder inte på många skratt direkt. Trevlig men slät tvåa!
yrkeschaufföre
2016-10-29
Jag gillar både Emma och Pierce så den får ett (för) högt betyg för handlingen var ingen höjdare.
sawa
2016-06-21
Emma Thompson och Pierce Brosnan. Några skratt här och där, men oj, vilken kass historia! Bara en sån sak som att hitta en parkeringsplats utanför Carlton i Cannes.
idaho1981
2015-07-26
Visst, Emma Thompson (och Celia Imrie) är ju alltid fantastiska och man får sig några skratt, men annars är det inget speciellt, verkligen en film i mängden...
ulpe01
2015-02-15
Emma och Pierce har ju charm, men filmen är rätt innehållslös och lockar bara till ett par små skratt. Spall gör den roligaste rollen som mannen med mer bakgrund än någon kunnat ana, därav en hyfsat stabil tvåa i betyg.
norenorama
2015-01-11
Nae, detta va inte speciellt roande :( Gillar Pierce Brosnan men önskar jag hoppat över denna. Visst, några få skratt här och där men myyyyyycket mera långa meningslösa ointressanta stunder. Inget nytta alls i denna.
Catwalker
2015-01-01
tycker den funkar. både thompson och brosnan har (likt många britter tycker jag) en naturlig fallenhet för humor och "flow". Inget speciellt men ändå en kul liten bagatell.
chris_lambert_
2014-10-18
Antar skådisarna gjorde den pga. semester. Rätt intetsägande.