2.3

Love the Coopers

När fyra generationer av familjen Cooper samlas för det årliga julfirandet så dyker det upp några oväntade besökare och man ställs inför flera oförberedda situationer som inte bara vänder upp och ned på julaftonskvällen utan även får familjen att återupptäcka de starka familjebanden och hitta den rätta julkänslan.

Originaltitel Love the Coopers
Alternativ titel Christmas with the Coopers
Regissör Jessie Nelson
Manus Steven Rogers
Genre Komedi, Romantik, 2010-tal
Skådespelare Diane Keaton, John Goodman, Olivia Wilde, Jake Lacy, Alan Arkin, Amanda Seyfried, Ed Helms, Marisa Tomei, Anthony Mackie, June Squibb, Alex Borstein, Timothée Chalamet, Molly Gordon, Maxwell Simkins, Blake Baumgartner, Jon Tenney, Steve Martin (röst)

TimBuckley
2021-01-17
Slår an den jobbiga fina julkänslan bra. Bra skådespelare. Hade egentligen velat ha en hel film som kretsade kring Amanda Seyfried och Alan Arkin. Resten kunde mer ha fått vara en fin ram. Man måste inte berätta 12 historier för att det ska vara en julfilm, bara för att alla kan berättas.
2020-12-19
Även om vissa saker kunde ha gjorts lite bättre så är filmen klart sevärd.
yrkeschaufföre
2018-12-28
Den här hade jag aldrig hör talas om men fick ändå för mig att börja kolla på den halv tolv en kväll innan en arbetsdag... Rolig och romantisk men imorgon kanske jag ångrar att jag såg klart den.
Christofer
2018-01-05
Lät okej på pappret och började lite trevande, med förhoppningen om att det skulle ta sig. Tyvärr gick det bara utför fram till det sliskiga slutet. Man misslyckades kapitalt med att framkalla feelgood-känslan med ett så dåligt manus och dialog. Trams.
mammene
2017-12-28
En julfilm är en julfilm och inte så mycket mer, här med en fyrbent berättare. Man har verkligen lyckats samla in en diger besättning av skådespelare, även om jag har lite svårt för Keaton. Rörigt och sockersött emellanåt och rätt roande.
SteveDemir
2016-11-26
En ganska dålig film. Ser mycket hellre Love Actually för hundrade gången.
nilsy00
2016-09-18
formulaic
2016-02-07
Det blev en sista julfilm innan jag nu är redo att släppa taget. Det som gjorde att det blev just denna filmen var den fantastiska och underbara rollistan av skådespelare man lyckats få samman här. Tyvärr förtjänar inte filmen och dess historia dessa fina, charmiga och sevärda skådespelare. Det är absolut en trivsam film som jag inte har några problem att se från början till slut men samtidigt sitter jag och funderar över vilka bra projekt dessa skådespelare kunde gjort istället för detta. 2+
ulpe01
2016-01-31
Note to self: undvik Diane Keaton-filmer även om övriga skådisar kan lura en till att tro att det ändå kan bli bra. Borde ha vetat det sedan tidigare, men bättre sent än aldrig. Irriterande berättarröst som dyker upp titt som tätt och ingen är mer awkward än Keaton när det kommer till hångelscener. Gränsar till en etta.