3.2

Lejonkvinnan

År 1912 föds en flicka täckt av hår från topp till tå. Detta är starten på ett liv i utanförskap och isolering, men hennes exceptionella intelligens kommer att ta henne från det lilla järnvägssamhället ut i den stora världen.

Originaltitel Løvekvinnen
Regissör Vibeke Idsøe
Manus Vibeke Idsøe
Genre Drama, 2010-tal
Skådespelare Kjersti Tveterås, Rolf Lassgård, Rolf Kristian Larsen, Lisa Loven Kongsli, Aurora Lindseth-Løkka, Mathilde Thomine Storm, Ida Ursin-Holm, Connie Nielsen, Ole Johan Skjelbred-Knutsen, Karen-Lise Mønster, Kåre Conradi, Henrik Mestad, Burghart Klaussner

MsA
2019-08-07
Mycket fin film. Lassgård jäkligt bra som vanligt och Aurora <3 Det känns lite underligt med kommentaren Förutsägbar när filmen baseras på en sann historia *suck*
2019-07-19
Jag gillade den här annorlunda historien.
Norpan0
2018-02-08
Svag trea. Ganska intetsägande. Förutsägbar. Jobbigt att den här typen av filmer alltid har samma tempo hela filmen igenom.
mammene
2017-10-31
Lassgård verkar vara med lite överallt, han sköter sig bra här i sin roll. En ganska sorglig film som behandlar yta och utanförskap, gjorde lite ont att se, men också det finns andra vägar.
Doddedronten
2017-10-30
Visst har den sina brister, med en hel del förutsägbarheter,men det är ändå ett mäktigt drama, som jag knappast glömmer. T ex den fruktansvärda och samtidigt sensuella födelsescenen i början. Och tårarna kom på slutet.