Lovely & Amazing

Familjen Marks är en starkt sammanknuten kvartett kvinnor. Jane är matriarken vars tre döttrar inte verkar ha något gemensamt förutom en sorts idealism som tar sig märkliga uttryck. Jane genomgår en fettsugning för att försköna sin figur, vilket bara är ännu ett exempel på den fåfänga och osäkerhet som präglar familjen. Den äldsta dottern Michelle har sin egen familj med en alienerad dotter och en man som inte ger henne något stöd.

Originaltitel Lovely & Amazing
Regissör Nicole Holofcener
Manus Nicole Holofcener
Genre Drama, Komedi, Romantik, 2000-tal
Skådespelare Dermot Mulroney, Brenda Blethyn, James LeGros, Jake Gyllenhaal, Emily Mortimer, Catherine Keener, Clark Gregg, Aunjanue Ellis, Michael Nouri, Raven Goodwin

lottes
2015-08-31
Gillar man bra realistiska dialoger och trovärdiga människoporträtt etc är detta rätt film. Vill man ha fantasy, thrillers och hjältedåd är det helt fel. Själv älskar jag förutsägbarheten i Holofceners filmer. Hon iakttar livet omkring sig och skildrar det, inte klichéerna som man har sett till leda.
Kajanus
2015-07-30
Holofceners dialoger är naturliga och realistiska. Hon låter sina karaktärer visa upp sina svagheter utan onödig forcering. Deras strävan efter att försöka få vardagen att bli bättre går inte alltid hand-i-hand med viljan. Lite som livet själv.
tandersten
2014-02-01
Klart intressant, man behöver se såna här lite småudda filmer ibland.
Taandborste
2010-06-04
Den här var varken lovely eller amazing..
September
2010-04-30
Filmen följer tre systrar med olika problem. Intressant och faktiskt rätt varm film. Även om det tar ett tag att inse detta.
KillerPutte
2010-01-14
(rek.3) Handlingen ringlas runt de tre brokiga systrarna, men det är tafatt, och detta blir ingen annat än en trea, då den underhåller men kommer absolut inte att finnas i tankarna ens imorgon.
englishwh
2006-12-02
tråkig film. alla karaktärer är irriterande och jag känner ingen sympati för någon. saknar meningen som skaparna var säkra på att den hade.
Fuzzy
2006-06-25
Ps. Om ni gillade Me You and Everyone We Know kan jag rekomendera denna...de påminner lite om varandra bara det att denna är mindre skuvad & lite mer verklighetstrogen än MY&EWK. Ds.
Fuzzy
2006-06-25
Det faktum att det verkligen görs så här bra filmer i USA men som nästan inte får någon uppmärksamhet när de kommer hit är en förbannad skam. Ytterst välspelat relationsdrama med en enormt stor dos underfundig humor i dialogen. Feelgood utan att ens vara i närheten av kletigt sliskig sentimentalitet. Har en sällsynt stor fingertopskänsla i både skådespeleri och regi (Catherine Keener, Emely Mortimer & Raven Goodwin är fenomenala). Mer filmer av denna kaliber tack!
St_affan
2006-06-25
Precis som Gordyal säger så är Emily Mortimer och Raven Goodwin också riktigt bra. Gillade Raven i The Station Agent och det var kul att det gavs större utrymme för henne här.