Lovesong

Förhållandet mellan två vänner fördjupas under en oplanerad roadtrip.

Originaltitel Lovesong
Regissör Kim So-yong
Manus Kim So-yong, Bradley Rust Gray
Genre Drama, Romantik, 2010-tal
Skådespelare Riley Keough, Jena Malone, Sky Ok Gray, Jessie Ok Gray, Ryan Eggold, Rosanna Arquette, Marshall Chapman, Brooklyn Decker, Amy Seimetz, William Tyler, Neal Huff, Cary Joji Fukunaga
Filmnummer 119987

idaho1981
2021-05-29
Skådespeleriet är filmen största styrka. Fint berättande men historien engagerar inte helt.
HerrNenne
2020-09-09
Alltså, allt är ofta så bra. Första halvan är fantastisk. Det känns så nära, så äkta. Det bränner till. Men vi får inte tillräckligt av det. Greppet till andra halvan försvagar storyn och det tar ett tag till den där scenen när det äntligen känns igen. Då är det så bra. Men vi får inte tillräckligt av det.
2017-12-16
Jag är lite osäker på vad jag egentligen tyckte om den här filmen. Jag kan både uppskatta dess anspråkslösa framtoning, samtidigt som jag också kan känna att den är lite väl anspråkslös. Jag tilltalas heller inte av kameraarbetet, och det blir lite för mycket trötta indie-grepp längs vägen. Styrkan ligger dock främst i att de två huvudpersonerna känns trovärdiga tillsammans, mycket tack vare bra skådespelarinsatser. Jena Malone känns lite underskattad i största allmänhet. Jag håller mig också hela tiden intresserad av karaktärerna, och det är nog trots allt vad filmen först och främst vill åstadkomma. Svag trea
ebbaröd
2017-07-05
Close to home.
Sonjisch
2017-06-06
Blev väldigt berörd av denna film. Vackra miljöer, bra skådespel, fin musik. Ändå når den inte upp till en fyra för min del. Kanske för att jag är trött på den här typen av filmslut. Känns gjort.
Parade
2017-05-29
Mycket bra film! Jag sätter tyvärr en väldigt orättvis 2:a, av den enkla anledningen att jag inte vill bli tipsad om så många deppiga filmer just nu. Den förtjänar egentligen en 4:a eller kanske till och med 5:a i min mening.
annchen81
2017-05-24
Inte ett typiskt hollywood-drama, och det gillar jag. En annorlunda berättelse om en relation som känns äkta. Berättas långsamt och skådespeleriet är starkt. Ett porträtt. Det är antagligen en film som man tycker mycket om eller inte alls, bl.a. på det långsamma tempot.
supermancover
2017-05-22
Extremt stark trea. Jättejättebra bitvis.