3.3

Luca

I en kuststad på italienska Rivieran delar en ung pojke som heter Luca sina äventyr tillsammans med sin nya bästa vän Alberto. Men Luca och Alberto gömmer en hemlighet, att de är båda havsmonster från en värld under vattenytan.

Originaltitel Luca
Regissör Enrico Casarosa
Manus Enrico Casarosa, Jesse Andrews, Simon Stephenson, Mike Jones
Genre Animerad, Familjefilm, Äventyr
Skådespelare Jacob Tremblay (röst), Jack Dylan Grazer (röst), Emma Berman (röst), Maya Rudolph (röst), Marco Barricelli (röst), Jim Gaffigan (röst), Saverio Raimondo (röst)

kovikovi
2021-09-09
fantastisk film! älskar den
Jompalompier
2021-09-04
Otroligt vacker skildring av den pittoreska, italienska byn. Fin film om vänskap (och undertoner av något mer än vänskap?) som är lite segstartad men kommer igång desto mer en bit in.
BjörnBandhund
2021-07-16
På det hela taget en mycket trevlig rulle. Fyran är kanske ett överbetyg men jag är något av en "Italofil" och uppskattade verkligen den genuina italienska småstadsskildringen. Börjar lite tveksamt men tar sig rejält när de kommer in till stan.
2021-07-04
Väldigt simpel och enkel film som ändå sätter sig så varmt. Otroligt charmig och fin om vänskap och att få möjlighet att leva det liv en vill leva, acceptans och rädsla för saker en inte förstår. Men det är en väldigt liten och rak film som har så mycket värme och humor.
Zebulonm
2021-06-25
En mysig film om vänskap mm.