3.3

Lugna gatan

En luffare blir polis och måste ta hand om stans största buse.

Originaltitel Easy Street

2016-08-28
Han er alltid bra.
Werim
2014-03-31
Inte riktigt min kopp med te. Helt reko.

2013-09-01
Underholdning som holder enn i dag, +3.
NtoNW
2012-07-18
Här visar Chaplin klass, både då det gäller komik och känsla för de svaga i samhället. Kanske lite väl mycket springa och jaga i stora delar, vilket sänker betyget lite. En av filmerna jag har haft med mig sen barndomen och inte kan släppa.
yrkeschaufföre
2012-03-18
Väldigt snygg och med välkoreograferade slagsmål. Sju år sen jag såg den här senast, riktigt kul om än lite våldsam.
Razzel
2012-03-18
10-åriga sonen skrattade hysteriskt, klassisk Chaplin detta som kommer att håller i ännu ett sekel!
Deepshit
2012-03-15
En av de roligare filmerna från Chaplins tidiga år. Slagsmålsscenerna är roligt genomtänkta samtidigt som man smyger in lite samhällsrealism i underkanten. Det är en väldigt våldsam film men på något sätt är det underhållande till skillnad från dagens blods - och våldsorgier.
kakbakarn
2012-01-20
En Chaplinkortis, helt enkelt. Eftersom scenen när busen slungar polismän runt sig redan nämnts i sunvalletys kommentar så vill jag lyfta fram situationen när han snubblar i brunnen mot slutet. Det var ju väntat och så, men det gör ont i hela kroppen bara att se det!
booby
2010-12-20
En av de bättre kortfilmerna med Charles.
sunvalley
2010-11-27
Otroligt välkoreograferade, om man kan säga så. Bäst är den brutalt råa/underbara scenen när busen kastar en polisman på andra polismän. Det låter kanske inte så kul återberättat, men det är det.