3.4

Luna Papa

I en liten by, inte långt från Samarkand, drömmer 17-åriga Mamlakat om att bli skådespelerska. En vacker fullmånenatt förförs hon av en mystisk främling som säger att han känner Tom Cruise. Mannen försvinner i mörkret och lämnar Mamlakat, som nu är gravid, bakom sig. För hennes far, Safar, och brodern Nasreddin är upprätthållandet av familje-äran en fråga om stolthet, så de ger sig av med Mamlakat för att finna barnets far. I Mamlakats mage får även Khabibulla vara med om de otroliga äventyr och konstiga händelser som drabbar de tre i jakten på fadern.

Originaltitel Luna Papa
Regissör Bakhtiar Kuhdojnazarov
Manus Irakli Kvirikadze, Bakhtyar Khudojnazarov
Genre Drama, Komedi, 90-tal
Skådespelare Moritz Bleibtreu, Tjulpan Chamatova, Atu Mukhamedshanov, Merab Ninidze, Nikolaj Fomenko

2016-09-17
Jag känner igen flera teman från manusförfattaren Irakli Kvirikadzes film 27 Missing Kisses, som också har udda och knasiga inslag men i mitt tycke är mycket bättre.
alexi
2010-10-12
Älskar överdramat och miljöerna!
SantaClaus
2009-11-08
riktigt charmig men också riktigt fånig och överdramatisk ibland
lillmånstret
2007-07-05
Njaaoee. Slutet drar ner den som fan. Och så känns den lite som att de har med ankor hela tiden för att den ska verka som Svart Katt Vit Katt. Men den var väl okej-bra.
LasseKongo74
2007-04-22
Lite väl hysterisk men rätt bra
Blärkan
2007-04-04
De 7 första klippen var så taffliga så jag gav upp.
våldsamt_våld
2007-04-04
väldigt kusturica-inspirerat. moritz bleibtreu var som vanligt ett nöje att se.
Rizz
2007-04-04
Strålande och helt hysterisk!
Endymion
2007-04-04
Känns som alla i filmen haar DAMP. Men den är oberäknelig, livlig och lekfull. Ingen höjdarfilm dock, men klart sevärd.
Llamagirl
2007-04-04
En film som verkligen försöker vara orginell lite för mycket. Tjuren är filmens höjdpunkt, annars inget fantastiskt.