3.3

Lupin III: Green vs Red

Väldigt många klär sig ut till Lupin för att lyckas med bättre jobb än sin föregångare. En av de är speciellt duktig och både han och Lupin tävlar om vem som kan sno åt en dyrbar klenod som heter The Ice Cube.

Originaltitel Rupan Sansei: Green vs Red
Regissör Shigeyuki Miya
Manus Toshimichi Okaw
Genre Animerad, 2000-tal
Skådespelare Eiko Masuyama (röst), Goro Naya (röst), Kanichi Kurita (röst), Kiyoshi Kobayashi (röst), Makio Inoue (röst), Aya Hirano (röst)

schramm
2012-04-05
Det var längesedan jag såg en sådan ofokuserad och rörig film. Jag kan inte återberätta den, kan inte minnas vad den handlade om. Måtte inte framtida Lupin-filmer gå i samma stil.
(finnsinte)
2009-06-04
Snygg Meta-Lupin! Mycket rum for egna tolkningar om vad det ar som egentligen hander. Manga mer eller mindre tydliga vinkar till ovriga Lupin-historien, varav de snyggaste kanske ar Yasuo (efter en viss Yamada Yasuo) och att en av fejkarna ar misstankt lik Nabeshin fran bl.a. Excel Saga... Sedan att Cagliostros temalat aterkommer gang pa gang gor inte saken samre. En snygg, nostalgifylld avstickare fran Lupins huvudfara, men trots det finner jag mig se fram emot nasta "vanliga" Lupin-rulle.
misterchips
2009-05-25