2.6

Lupin III: Babylons guld

Lupin och gänget försöker spåra upp de forna babyloniernas gömda guldskatt. Samtidigt får de som vanligt kämpa mot Zenigata från Interpol samt maffian.

Originaltitel Rupan sansei: Babiron no Ogon densetsu
Alternativ titel Lupin III: The Gold of Babylon, Lupin III: The Golden Legend of Babylon
Regissör Seijun Suzuki
Manus Yoshio Urasawa, Atsushi Yamatoya
Genre Action, Animerad, Anime, Äventyr, 80-tal
Skådespelare Gorô Naya (röst), Kiyoshi Kobayashi (röst), Makio Inoue (röst), Eiko Masuyama (röst)

2011-09-27
Inte den bästa filmen om Lupin III, men ändock underhållande. Den är fint tecknad och här ett fartfyllt tempo. Röstskådespelarna är väldigt duktiga. Handlingen har kanske sina brister där mycket går på återupprepning.
2010-01-20
Helt okej, men klart den sämsta hittills avd Lupinfilmerna. Stark tvåa.
Narnendil
2007-10-30
det enda jag gillade var att goemon är cool.. lupin III var inte alls lika charmig som i miyazakis film..
Kubrick
2007-07-31
Seg, urvattnad och tramsigt. Inte alls som dom andra jag sett, animeringen var ingen höjdare den heller. Som äventyr funkar det väl ok antar jag, men jag blev besviken.
yangbo
2007-05-14
en av de tidigare, och en av de svagare också tyvärr, hade förväntat mig något bättre faktiskt, men Lupin III är alltid över 4
@ngeldu$t
2007-01-02
Lekfullhet, humor, action, sköna karäktärer, bra röstskådespelare. Det enda som är liiiite negativt är att jag inte riktigt uppskattar animeringarna fullt ut. Men en bra film är det trots allt.
maldoror
2006-09-30
Han är duktig på att ducka kulor, Lupin.
(finnsinte)
2005-10-22
En av de svagaste Lupin III-filmerna, kändes som mycket längre än vad den är och blev rätt tröttsam. Det bär emot att sätta en tvåa, men så får det bli trots en del ljuspunkter. Humor på inte lika hög nivå som vanligt...
MarathonNight
2005-02-14
kanske att jag måste se om den igen...
bongoprophet
2004-02-10